Završen 7. Weekend Media Festival: Koji trendovi nas očekuju na polju komunikacija
Preko 4000 posetilaca iz 12 zemalja regije, Evrope i sveta pratilo je najveći marketinški događaj u regiji, što je ujedno i rekordni broj poseta do sada
Sedmi Weekend Media Festival završen je u Rovinju velikim koncertom Psihomodo Popa. U tri dana Weekend-a na predavanjima, panelima, prezentacijama, radionicama i party-jima okupilo se oko 4000 posetilaca iz 12 zemalja regije, Evrope i sveta.
Raspravljalo se o poslovnim i medijskim temama, predstavljen je niz novih projekata, a predavači iz inostranstva prezentovali su najnovije trendove u komunikacijama.
Sve rekorde ove godine su oborile revija reklamnih agencija BalCannes i nagrada SoMo Borac. Za BalCannes, marketinški događaj godine u regiji, prijavilo se čak 147 projekata, od kojih je u Rovinju prikazano 25 najboljih. Za SoMo Borac je stiglo 135 prijava, među kojima je stručni žiri odabrao dobitnike nagrada u 8 kategorija.
U programu je učestvovalo više od 130 komunikacijskih stručnjaka, koji su u dva dana u pet dvorana održali gotovo pedeset predavanja, panela, prezentacija i radionica.
Tradicionalne marketinške agencije nisu spremne za izazove
Na panelu „Mad Men vs. Math Man“ zaključeno je da tradicionalne agencije nisu spremne za novosti i ne mogu ponuditi integrisanu uslugu i nalaze se pred ozbiljnim organizacijskim izazovom.
Budućnost leži u agencijama koje će spajati specijalnosti i davati integrisanu uslugu, smatra Davor Bruketa iz agencije Bruketa&Žinić. U digitalu je moguće izmeriti stvari koje ne možemo nigde drugo, ali uprkos tome, kaže Ivan Kovačević iz Agrokora, potrebno je odrediti marketinški cilj, više se baviti analizom i integrisanjem podataka te klijentu servirati zaključke.
Weekend Media Festival: restrukturiranje biznisa je nužnost, ali i prilika
Dejan Verčič sa Univerziteta u Ljubljani pred prepunom dvoranom je održao jedno od najiščekivanijh predavanja o smrti odnosa s javnošću. Svedoci smo kraju novinarstva, ali i dosadašnjeg oblika odnosa s javnošću. Nastaje, međutim, novi oblik odnosa s javnošću čiji nosioci postaju glavni istraživači društvenog okruženja, što donosi veću moć, ali i veću odgovornost, rekao je Verčič.
Britanski marketinški stručnjak Scott Morrison predstavio je šest ponašanja koja čine lidere sposobnim da svoje kompanije učine efikasnijim. Središnji koncept je pozitivni poremećaj koji lideri stvaraju svojim ponašanjem unutar organizacije.
Na panelu „Kraljevstvo za content“ čelnici četiri televizije iz Hrvatske i Slovenije zaključili su da gledaoci već imaju ogroman izbor sadržaja s obzirom na veličine tržišta, a dalje iskorake u produkciji i izvozu sadržaja biće teško izvesti zbog visokih troškova i snažnog pada tržišta oglašavanje.
Na panelu o start up projektima, zaključeno je da države regije ne daju dovoljnu potporu takvom poslovnom modelu koji se ipak polako, ali sigurno probija.
Mc Cann Beograd proglašena agencijom godine
Agencija „McCann Beograd“ proglašena je agencijom godine po izboru specijalizovanog portala za oglašavanje „Media Marketing“ koji je jednoglasno podržan od strane žirija „BalCannes“ revije, koji čine predstavnici specijalizovanih medija iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine i Makedonije.
Na ovogodišnjoj „BalCannes“ reviji najboljih kampanja prijavljeno je rekordnih 148 radova 57 agencija iz šest zemalja regiona.
U finalnom izboru 25 najboljih regionalnih kampanja agencija „McCann Beograd“ zastupljena je sa maksimalnih tri rada: kampanja „Drama u taksiju“ realizovana za Jugoslovensko dramsko pozorište u Beogradu, nastavak kampanje „Može“ za Raiffeisen banku i kampanja „Pluća grada“ koju je kreativni tim agencije „McCann Beograd“ osmislio i realizovao za „MK Mountain Resort“.
Kampanja „Drama u taksiju“ dobila je i nagradu „SoMoBorac“ koja se na Weekend Media Festivalu dodeljuje najboljim kampanjama u oblasti digitalnih medija i društvenih mreža.