Ženska moda otpornija na krizu, prodaja porasla
PARIZ - Francusko tržište odeće ograničilo je svoj pad na 0,6 odsto u prvih šest meseci godine, jer se pokazalo da je ženska moda otpornija na krizu od muške, uprkos i dalje sumornom ekonomskom okruženju.
Prodaja ženskih modnih artikala porasla je 1,3 odsto, na 5,1 milijardu evra u prvoj polovini godine, najviše usled preuranjenog proleća i blagih temperatura, saopštilo je francusko Udruženje proizvođača ženske odeće (FFPAPF), a prenosi Rojters.
Uprkos nezaposlenosti i poreskim pritiscima, potrošnja odeće profitirala je od niske opšte inflacije i blagog rasta plata, što je rezultirao izvesnim porastom kupovne moći, ističu u FFPAPF. Prema njihovoj prognozi, tržište ženske mode u tekućoj godini zabeležiće rast od 1,0 odsto, koji bi trebalo da bude ubrzan u 2015, zahvaljujući očekivanom privrednom rastu u toj godini.
Prosečna potrošačka korpa ženske odeće u periodu januar-jun vredela je 183 evra i veća je za sedam evra u odnosu na prvo polugodište 2013.
Kupovine po sniženim cenama, tokom raznih akcija i promocija, učestvovale su sa 44 odsto u ukupnom prometu ženske odeće, prema 45 odsto godinu ranije.
Kako navode u Udruženju, ženska moda je otpornija na krizu od muške, pa je prodaja muške odeće u posmatranom periodu (januar-jun) opala vrednosno 1,5 odsto, dok je u segmetnu dečje garderobe ostala takoreći stabilna (+0,2 odsto).
Stručnjaci iz FFPAPF takođe upozoravaju da ukoliko izostane oporavak tržišta odeće u drugoj polovini godine, ono će za celu 2014. ponovo, već sedmu godinu zaredom, biti u padu. Najveća tržišta za francusku žensku konfekciju su Kina i Hongkong, sa ukupnim udelom od 11,3 odsto u ukupnom izvozu, ispred SAD (9,0 odsto) i Nemačke (8,9 odsto).
Kina je i najveći snabdevač ovog francuskog sektora, sa učešćem od 33,7 odsto u ukupnom uvozu, ispred Italije, Indije, Maroka i Bangladeša.