Женска мода отпорнија на кризу, продаја порасла
ПАРИЗ - Француско тржиште одеће ограничило је свој пад на 0,6 одсто у првих шест месеци године, јер се показало да је женска мода отпорнија на кризу од мушке, упркос и даље суморном економском окружењу.
Продаја женских модних артикала порасла је 1,3 одсто, на 5,1 милијарду евра у првој половини године, највише услед преурањеног пролећа и благих температура, саопштило је француско Удружење произвођача женске одеће (FFPAPF), а преноси Ројтерс.
Упркос незапослености и пореским притисцима, потрошња одеће профитирала је од ниске опште инфлације и благог раста плата, што је резултирао извесним порастом куповне моћи, истичу у FFPAPF. Према њиховој прогнози, тржиште женске моде у текућој години забележиће раст од 1,0 одсто, који би требало да буде убрзан у 2015, захваљујући очекиваном привредном расту у тој години.
Просечна потрошачка корпа женске одеће у периоду јануар-јун вредела је 183 евра и већа је за седам евра у односу на прво полугодиште 2013.
Куповине по сниженим ценама, током разних акција и промоција, учествовале су са 44 одсто у укупном промету женске одеће, према 45 одсто годину раније.
Како наводе у Удружењу, женска мода је отпорнија на кризу од мушке, па је продаја мушке одеће у посматраном периоду (јануар-јун) опала вредносно 1,5 одсто, док је у сегметну дечје гардеробе остала такорећи стабилна ( 0,2 одсто).
Стручњаци из FFPAPF такође упозоравају да уколико изостане опоравак тржишта одеће у другој половини године, оно ће за целу 2014. поново, већ седму годину заредом, бити у паду. Највећа тржишта за француску женску конфекцију су Кина и Хонгконг, са укупним уделом од 11,3 одсто у укупном извозу, испред САД (9,0 одсто) и Немачке (8,9 одсто).
Кина је и највећи снабдевач овог француског сектора, са учешћем од 33,7 одсто у укупном увозу, испред Италије, Индије, Марока и Бангладеша.