MOZILA IMA NOVI LOGO: Ali, da li vam se ovo uopšte sviđa? (FOTO)
Interesantno rešenje.
Pobednički dizajn za novi logo Mozile jedan je od nekoliko ponuđenih koji su pristigli u kompaniju tokom protekle jeseni. Svaki svoj korak kompanija je odlučila da podeli sa korisnicima, a eksperiment koji je sprovela odgovor je na onlajn kritike. Oni su postavili predložene ponude novog logoa londonske firme Džonson Benks onlajn, gde je svakome omogućeno da napiše komentar.
Mozila i Džonson Benks pregledali su preko 3.000 komentara tokom pet meseci dugog projekta. Ovi komentari se ne računaju kao glasovi ali su pomogli kompaniji da odluči koji dizajn treba da iskoristi, prenosi Wired.com.
ŽAO NAM JE LJUDI KOJI SU OVO KORISTILI: Evo kako današnji klinci reaguju na gedžete iz 90ih (VIDEO)
Tim Marej, kreativni direktor Mozille je od novog logoa želeo sledeće.
1. Želeo je da poboljša javno razumevanje šta Mozilla radi. Kada se kaže Mozila većina ljudi pomisli na FireWork pretraživač, ali kompanije proizvodi i veliki broj proizvoda, od kojih svaki promoviše veb pismenost i onlajn bezbednost.
pic.twitter.com/pIVHkeg2LJ— FikoR (@FikoR87) February 19, 2017
2. Marej se nada da će novi indentitet poboljšati rad u tandemu Mozilla zajednice. Članovi će biti u prilici da se igraju sa njim. Novi logo omogućava korisnicima da prilože fotografiju, grafiku ili gif. Neki od kandidata iz Džonson Benksa je predložio i nacrtanog dinosaurusa ili vatromet ali to bi bilo jako teško prilagoditi. Ovako svako može tastaturom da ukuca “moz://a”.
PRVE FOTKE NOVE NOKIE 3310: Da li će nova verzija legendarnog telefona izgledati baš OVAKO? (FOTO)
Najzanimljivija stvar u vezi sa eksperimentalim pristupom Mozile možda neće biti logo, već koliko dobro on radi posao.
– Ponekad su ljudi pisali čitave eseje o tome koje su prednosti i mane naših sedam pristupa. Kada prođete kroz sve komentare možete da vidite širok spektar ljubaznih, dobro obraziloženih, različitih mišljenja – kaže Majkl Džonson, kreativni direktor kompanije Džonson zadužene za Mozila projekat.
pic.twitter.com/WTHzkRRuq3— FikoR (@FikoR87) February 19, 2017
Neke od povratnih informacija su uticale na konačnu odluku. Neki su hteli da se zadrži veliko slovo “M”, ali URL adresa koristi mala slova, pa je zato konačna odluka pala na malo slovo “m”.
Marej i Džonson su pohvalili sve komentare koji su im pomogli da donesu odluku, ali su došli i do jednog važnog zaključka, a to je da kada je reč o ovakvom projektu nikada nećete moći da zadovoljite sve strane pogoto ne na internetu.