SVETI GRAL ZA USPEŠNU APLIKACIJU! Ovo su tajne uspeha tvoraca Instagrama i Snepčeta!
Male tajne velikih majstora!
Za uspeh aplikacije potrebno je dosta rada, a tu je i faktor sreće. Ipak, postoji nešto što razlikuje najuspešnije aplikacije od ostalih. U pitanju je izgradnja proizvoda koji kupci žele.
Evo kako su u tome uspeli kreatori Instagrama i Snepčeta:
Instagram: Pozovite uticajne ljude na lansiranje beta-verzije
Osnivač Instagrama Kevin Sistrom pustio je neke uticajne tehnološke blogere – poput Džeka Dorsija iz Tvitera – da isprobaju test-verziju aplikacije pre njenog zvaničnog objavljivanja.
Ubrzo, Dorsi je koristio Instagram da pošalje fotografije njegovim sledbenicima. Širenje je počelo. Naravno, dva članka u „Tek kranču” (TechCrunchu), jedan pre početka i jedan na dan lansiranja, pomogla su tom brzom širenju aplikacije.
Od 25.000 korisnika u prvih 24 sata, Instagram je dostigao broj od 300.000 korisnika do treće nedelje, a danas ima na desetine miliona.
Ono što je takođe imalo uticaja na početnu fazu privlačenja korisnika jeste i činjenica da je Instagram pokrenut odmah nakon izdavanja ajfona 4 (iPhone 4), koji je posedovao poboljšan ekran i kameru.
Kompanija je takođe napravila nekolicinu pametnih poteza: olakšali su fotografisanje iz aplikacije i deljenje tih fotografija na drugim društvenim mrežama, poput Fejsbuka (Facebook) i Tvitera (Twitter), umesto da fotografije ostanu zaključane samo na Instagramu.
Trik sa brzim otpremanjem (upload) fotografija bio je možda i najznačajnija razlika zbog koje su Instagram odmah zavoleli svi korisnici koji su želeli trenutno iskustvo. Instagram je uspeo da sakrije sporost tako što je proces otpremanja fotografija počinjao čim se fotografije snimaju i koristeći relativno malu veličinu fotografije.
Snapchat: Privlačite ciljane kupce
Osnivači su prvo proširili vesti o Snepčatu među prijateljima sa koledža na Univerzitetu Stanford, ali popularnost aplikacije nije zaista počela da se uvećava sve dok se aplikacija nije pojavila među učenicima srednjih škola i postala popularno sredstvo komunikacije za tinejdžere.
Jedna od najboljih stvari ove aplikacije koju korisnici naglašavaju jeste i „tajni sastojak“ njenog uspeha: a to je njena funkcija grupne razmene poruka. Kada korisnik šalje „snap“ na adrese više prijatelja, primaoci dobijaju „snap“ koji se ne razlikuje od individualne poruke. U stvari, masovni snapovi deluju personalizovano.
Ova osobina predstavlja „sveti gral“ za kojim tragaju sve platforme za razmenu poruka: izazivanje snažnih emocija sa minimalnim naporom.
Naravno, pošto snapovi nestaju nekoliko sekundi nakon što se otvore, korisnici nemaju problem da šalju spontane i lične poruke za koje ne bi želeli da ostanu u digitalnoj istoriji. Čuvanje poruka u istoriji je, između ostalog, i oteralo mlađu publiku sa Fejsbuka.
Osim što je mnoge nervirala činjenica da tu istu mrežu koriste njihovi roditelji ili čak i bake i deke, brinulo ih je i to što je Fejsbuk čuvao sve poruke i stare postove, a onda ih još i podsećao na njih. Tinejdžeri se nerado sećaju svojih izjava od pre nekoliko godina kad su „bili klinci“.