СВЕТИ ГРАЛ ЗА УСПЕШНУ АПЛИКАЦИЈУ! Ово су тајне успеха твораца Инстаграма и Снепчета!
Мале тајне великих мајстора!
За успех апликације потребно је доста рада, а ту је и фактор среће. Ипак, постоји нешто што разликује најуспешније апликације од осталих. У питању је изградња производа који купци желе.
Ево како су у томе успели креатори Инстаграма и Снепчета:
Инстаграм: Позовите утицајне људе на лансирање бета-верзије
Оснивач Инстаграма Кевин Систром пустио је неке утицајне технолошке блогере – попут Џека Дорсија из Твитера – да испробају тест-верзију апликације пре њеног званичног објављивања.
Убрзо, Дорси је користио Инстаграм да пошаље фотографије његовим следбеницима. Ширење је почело. Наравно, два чланка у „Тек кранчу” (TechCrunchu), један пре почетка и један на дан лансирања, помогла су том брзом ширењу апликације.
Од 25.000 корисника у првих 24 сата, Инстаграм је достигао број од 300.000 корисника до треће недеље, а данас има на десетине милиона.
Оно што је такође имало утицаја на почетну фазу привлачења корисника јесте и чињеница да је Инстаграм покренут одмах након издавања ајфона 4 (иПхоне 4), који је поседовао побољшан екран и камеру.
Компанија је такође направила неколицину паметних потеза: олакшали су фотографисање из апликације и дељење тих фотографија на другим друштвеним мрежама, попут Фејсбука (Фацебоок) и Твитера (Twitter), umesto да фотографије остану закључане само на Инстаграму.
Трик са брзим отпремањем (уплоад) фотографија био је можда и најзначајнија разлика због које су Инстаграм одмах заволели сви корисници који су желели тренутно искуство. Инстаграм је успео да сакрије спорост тако што је процес отпремања фотографија почињао чим се фотографије снимају и користећи релативно малу величину фотографије.
Snapchat: Привлачите циљане купце
Оснивачи су прво проширили вести о Снепчату међу пријатељима са колеџа на Универзитету Станфорд, али популарност апликације није заиста почела да се увећава све док се апликација није појавила међу ученицима средњих школа и постала популарно средство комуникације за тинејџере.
Једна од најбољих ствари ове апликације коју корисници наглашавају јесте и „тајни састојак“ њеног успеха: а то је њена функција групне размене порука. Када корисник шаље „снап“ на адресе више пријатеља, примаоци добијају „снап“ који се не разликује од индивидуалне поруке. У ствари, масовни снапови делују персонализовано.
Ова особина представља „свети грал“ за којим трагају све платформе за размену порука: изазивање снажних емоција са минималним напором.
Наравно, пошто снапови нестају неколико секунди након што се отворе, корисници немају проблем да шаљу спонтане и личне поруке за које не би желели да остану у дигиталној историји. Чување порука у историји је, између осталог, и отерало млађу публику са Фејсбука.
Осим што је многе нервирала чињеница да ту исту мрежу користе њихови родитељи или чак и баке и деке, бринуло их је и то што је Фејсбук чувао све поруке и старе постове, а онда их још и подсећао на њих. Тинејџери се нерадо сећају својих изјава од пре неколико година кад су „били клинци“.