Omiljeni bubnjar Majlsa Dejvisa stiže na Nišvil
Da oživi sećanja na Čarlija Parkera.
Kvintet legendarnog Ala Fostera, omiljenog bubnjara Majlsa Devisa, nastupiće 11. avgusta na ovogodišnjem Nišvilu, saopštili su danas organizatori.
U postavi koju čine i alt saksofonista Mike DiRubbo, trubač Freddie Hendrix, klavirista Adam Birnbaum i kontrabasista Doug Weis izvešće program posvećen jednom od najuticajnijih džez muzičara svih vremena - Čarliju Parkeru.
Al Foster je svakako jedan od najboljih i najsvestranijih džez bubnjara svih vremena. Tome u prilog ide i činjenica da je Foster jedini muzičar kojeg je Majls Devis angažovao i pre i posle svog privremenog “penzionisanja”, a Foster je uz to i bio jedan od svega nekoliko muzičara sa kojima je Majls kontaktirao tokom te šestogodišnje pauze (1975 - 1981).
Foster je rođen 1943. u Ričmondu a odrastao je u Njujorku.
Prvi komplet bubnjeva dobio je kao desetogodišnjak, a otac - džez kontrabasista ga je ohrabrivao da vežba uz snimke na kojima je svirao Max Roać.
Još u tinejdžerskim godinama sreo je Sonija Rolinsa koji je veoma uticao na njega, a na spisku muzičara sa kojima je sarađivao do svoje dvedeset treće godine su i: Hugh Masekela, Ted Curson and Illinois Jaquet, Blue Mitćell (sa čijim je bendom 1964. godine prvi put ušao u studio), Lou Donaldson i Kai Winding.
Osim mnogo koncerata i 12 albuma sa slavnim trubačem u periodu od 1973. pa sve do Majlsove smrti 1991. godine (5 pre i 7 posle Majlsove “pauze” uključujući i povratnički “You`re under arrest” ), Al Foster je sarađivao i sa čitavom plejadom vanserijskih muzičara kao što su: Cannonball Adderley, Thelonious Monk, Freddie Hubbard, Sonny Rollins, Herbie Hancock, Dave Holland....
Poslednjih godina je omiljeni bubnjar McCoy Tyner-a, Larry Willis-a i Sonny Rollins-a, a sve intenzivnije snima i nastupa kao bendlider.
Al Foster je neuobičajeno svestran bubnjar koji se pođednako dobro snalazi u stilovima od bi bapa pa do slobodnijih formi i džez roka.
Pre svega poštovan je i cenjen zbog specifičnog senzibiliteta i retke sposobnosti da sluša ostale muzičare i pri tom, na skoro telepatski način - prati njihove solo deonice.