ДОНЕЛИ ОДЛУКУ ДА ИХ СЕ РЕШЕ: Ауди УКЛАЊА из кабине детаљ који многи обожавају
Добро или лоше?
Немачки произвођач већ има три дигитална екрана у својим најновијим моделима.
Технолошка унапређења су неминовност у свим областима живота, укључујући и ауто-индустрију. Произвођачи аутомобила константно уводе иновације које треба да повећају комфор, безбедност и ефиксаност у вожњи.
Један од сегмената у возилима који се деценијама није суштински мењао - командна табла, последњих година доживљава драстичан преображај заваљујући свеобухватној дигитализацији. Док неки поздрављају овај тренд, други упозоравају да превише дисплеја у аутомобилу, уз премештање функција и команди са дугмића и прекидача на екране осетљиве на додир, скреће пажњу возача са пута и може да га омете у вожњи.
НОВИНА ИЗ ФИЈАТА: ЕЛЕКТРИЧНИ Дукато на српским путевима од наредне године
НАДМАШИО ОЧЕКИВАЊА: Порше Тајкан има већ има 30.000 резервација
Ауди је један од произвођача који је спремно дочекао дигитализацију, па у најновијим моделима има чак три екрана на командној табли - један служи уместо класичних инструмената, други је део мултимедијалног система, док трећи садржи команде клима-уређаја и вентилације.
Ипак, и даље ти и тамо може да се нађе понека физичка команда, не рачунајући "пречице" на волану.
Ауди, међутим, планира да се у будућности у потпуности реши дугимића и прекидача на командној табли, каже шеф дизајна немачког произвођача, Марк Лихте.
Лихте је у разговору за Мотор Authority рекао да његова визија будућности подразумева кабину опремљену само дигиталним екранима, уз коришћење технологије за проширену стварност.
Према његовим речима, то значи да ће дигитална инструмент табла испред возача бити нешто мања и са редукованим бројем информација, док ће предност добити нова генерација "хеад-уп" дисплеја који користе проширену стварност.
Осим тога, два велика централно постављена екрана (дусплеј мултимедије и "климе") биће спојена у један огроман екран, слично као код Теслиних модела С и X.
Остаје да се види како ће ове идеје бити имплементиране у пракси и како ће их возачи прихватити.