КОРАК ИСПРЕД СВИХ: НАСА показала елекрични АВИОН на којем се још ради (ВИДЕО)
Све је у експерименталној фази...
Америчка свемирска агенција НАСА представила је рану верзију свог првог електричног експерименталног авиона, X-57 "Maxwell", у својој мање познатој лабораторији за ваздухопловство у калифорнијској пустињи.
Прилагођен из двоструког италијанског пропелера Тецнам П2006Т, X-57 је у развоју од 2015. године и остаће још најмање годину дана до свог првог пробног лета изнад зракопловне базе Edward.
Међутим, након што су на њега причврстили два највећа од 14 електромотора који ће на крају покренути авион, који напајају посебно дизајниране литијум-јонскем батерије, НАСА је одлучила Maxwella приказати јавности. Иначе, пропелери на X-57 активирају се приликом полетања и слетања а повлаче се током лета.
ХИТ НОВИТЕТ У МЕРЦЕДЕСУ: Даимлер најавио електичну верзију Г-КЛАСЕ
ДЕТАЉАН СПИСАК: ВАЗДУШНИ јастуци на ОВИМ колима УБИЈАЈУ
Кад је видео ове регистарске таблице, одмах је знао да је у Аустралији наишао на СРБИНА! (ФОТО)
НАСА је такође показала новоизграђени симулатор који инжењерима и пилотима даје појам о томе какав ће бити осећај маневрисања у лету готовом верзијом X-57 .
Maxwell је најновија у поносној колекцији експерименталних летелица које је НАСА развила током више деценија у многе сврхе, укључујући Bell X-1 у облику метка који је први пробио звучну баријеру или ракетни авион X-15 којим је летио Неил Армстронг прије него што се придружио Apollo тиму.
Maxwell ће уствари бити први НАСА-ин X-avion са посадом.
Док приватне компаније годинама развијају електричне авионе и летелице, НАСА-ин X-57 подухват усмерен је на дизајнирање и технологију у складу са стандардима које комерцијални произвођачи могу прилагодити за владино сертификовање. С тим у вези, НАСА-ин електрични авион ће испуњавати стандарде за лет и сигурност, као и за енергетску ефикасност и буку.