Renault након три деценије гаси производњу овог популарног компакта, наставиће само као електрични crossover
Пре три године Renault је званично лансирао електрични Мегане E-Tech.
Компактни модел француске марке повлачи се из производње до краја априла. Renault не планира да развија његовог директног наследника, а име Мегане наставиће да живи само као електрични crossover.
Пре три године Renault је званично лансирао електрични Мегане E-Tech. Иако нови модел носи исто име као и компактни модел француске марке, веровало се да ће популарност имена Мегане привући јавност с првим електричним моделом нове генерације, али то се није десило.
Паралелним лансирањем електричне верзије, Renault је сугерисао да се обични Мегане са СУС моторима неће производити још дуго. Сада смо скоро дошли до тог тренутка када ћемо се у потпуности опростити од стандардног Renault Мегана. Компактни француски модел биће повучен из производње до краја овог месеца. Тренутно се hatchback верзија производи у Шпанији, док се седан ГрандЦоупе варијанта производи у Турској, напомиње Klix.ba.
Renault Мегане је први пут лансиран 1995. године као замена за Renault 19. Од тада до данас Renault је лансирао четири генерације, али је Renault уз овај модел нудио шаролику понуду различитих варијанти, од цоупеа и седана, преко практичног каравана, затим атрактивног кабриолета, па све до свестраног минивана Сценица. Renault је с првим Меганом и његовим дериватима направио прави бум на тржишту, будући да је испоручио више од пет милиона аутомобила.
Прва генерација доживела је редизајн 1999. године, пре него што је 2002. замењена другом. Трећа генерација дебитовала је 2008., а четврта и уједно последња итерација Renaulta Мегана са СУС моторима лансирана је 2015. године. Друга генерација је била најконтроверзнија због нетипичног дизајна и она је утицала на лошу продају. Актуелни модел је доживео редизајн 2020. године, а с њим ће Мегане наког три деценије отићи у историју.
Трендови се мењају и класични компакти су све мање тражни на тржишту. Зато француски произвођач аутомобила не планира производњу наследника стандрадног модела. Уместо тога, с обзиром да Renault не жели да у потпуности напусти овај сегмент, Мегане би индиректно требало да буде замењен с два будућа Dacia модела, који су тренутно у развоју под кодним именом Ц-Нео.