УЗМИТЕ ШЕЋЕРА И ВОДЕ: Дизајн нове Алфе је за падање у несвест, као и цена (ФОТО+ВИДЕО)
Нови модел својим изгледом недвосмислено одаје почаст славном претку.
После неколико месеци ишчекивања, синоћ је у Музеју Сторицо Алфа Ромео у италијанском Аресеу италијански бренд коначно представио нови суперспортски модел 33 Страдале. Ова дизајнерска скулптура на точковима носи назив чувеног претка, а и све остало на овом аутомобилу требало би да подсећа на историјски 33 Страдале из 1967. године, по многима један од најлепших аутомобила на свету икада.
ПРОБУЂЕН ТАКМИЧАРСКИ ДУХ: Нови Додге Charger и са бензинским мотором
ПРОТИВ ДАНАШЊЕГ ТРЕНДА: Док их други укидају, Волво се поноси својим новитетом (ВИДЕО)
НОВИ ДИЗАЈН И ФУНКЦИОНАЛНОСТ: Ускоро обновљени Ауди Q8
Нови модел својим изгледом недвосмислено одаје почаст славном претку, а приликом дефинисања стила новог Алфа Ромеа 33 Страдале, дизајнери су користили израз "неопходна лепота". То значи да аутомобил мора да привлачи пажњу модерним елементима дизајна, а истовремено да задржи основну "физиономију" претка.
И успели су: предњи крај је "гладак", а карактеристична срцолика решетка (Scudetto) изведена у карбонским влакнима смештена је у усисник и врло је дискретна. На претходника подсећају и високи лукови точкова интегрисани са поклопцем мотора, а још једна особина која подсећа на прошлост је елиптични дизајн предњих светала. Ту су и велики бочни усисници ваздуха као и велике стаклене површине.
"Реп" је веома кратак, још једна почаст оригиналу, сада са модерном интерпретацијом познатих округлих задњих светала. Углавном, из ког год угла гледали, нова Алфа је визуелни спектакл.
Занимљиво је да нема активних аеродинамичких елемената, већ су инжењери темељним развојем основног каросеријског облика успели да достигну коефицијент отпора ваздуха од 0.375. Као и разним "триковима": на пример, усисници ваздуха испод предњих светала и носачи ретровизора усмеравају ваздух ка бочним усисницима.
У тесну спортску кабину за двоје улази се кроз двоје врата са вертикалним отварањем, такође баш као и код претка, а на средишњој конзоли ретро дизајнираног кокпита налазимо физичке прекидаче као што је селектор програма вожње.
Занимљиво, управљач је потпуно рашчишћен од разних прекидача. Све информације приказане су на модерној инструмент табли у "винтаге" стилу испред очију возача.
На крају, иза управљача се налазе велике алуминијумске полуге за мењање брзина 8-степеног ДЦТ мењача са двоструким квачилом. Генерално, спортску унутрашњост одликује карбон и алкантара док су седишта пресвучена Полтрона Фрау кожом као и раније код претходника. Када се говори о стилу, нови 33 Страдале ће бити доступан купцима у две варијанте – Трибуто и Алфа Цорсе.
Конструктивно, нова Алфа се базира на лаком карбонском монококу Масератија МЦ20 од којег преузима и вешање, а има и Брембо карбон-керамичке кочнице које омогућавају заустављање од 100 до 0 км/х за мање од 33 метра.
В6 битурбо бензинац Nettuno од 620 КС (10 мање него у МЦ20) такође је преузет из спортског Масератија и смештен је централно иза кабине. Погон се преноси на задњу осовину, а ту је и електронски самоблокирајући диференцијал. Службене бројке: максимална брзина од 333 км/х и убрзање од 0 до 100 км/х за мање од 3 секунде.
Возач може да бира између два режима вожње: Страда и Трацк. Први је активан од старта аутомобила и дискретнији је и удобнији, док програм Трацк нуди узбуђења пуна адреналина. Испорука снаге је максимална, педале су осетљивије, вешање је чвршће, мењање степена преноса је брже и омогућава мотору да "се заврти", активни издувни вентили су увек отворени, а ЕСП се искључује.
На премијери се говорило и о електричној варијанти 33 Страдалеа, а споменуто је само да ће имати 750 КС и аутономију од 450 километара према WLTP-u. Капацитет батерије, снага пуњења, број електромотора као и погон нису помињани.
Како преноси Ауто Клуб, биће произведено свега 33 примерка, а сви су већ распродати и неће постојати два идентична примерка јер ће Алфа Ромео својим купцима понудити посебан програм за специфичне захтеве које ће остварити чувена торинска дизајнерска кућа Carrozzeria Тоуринг Superleggera.
Дакле, реч је о веома ексклузивном моделу, а иако цене нису званично објављене, прича се да ће сваки купац морати да плати најмање два милиона евра, плус порез.