ЗА МАЛЕ ПАРЕ: Погледајте како изгледа нови градски Цитроен
Реч је о електричном погону....
Цитроен је представио мали електрични двосед Ами који прелази до 70 км са пуном батеријом.
Овај електрични "микро-аутомобил" носи име чувеног возила из историје Цитроена - модела Ами, а заснован је на Ами Оне Цонцепту који је имао премијеру на прошлогодишњем женевском ауто-салону.
Модерна верзија Амија концепцијски се знатно разликује од истоименог возила из 20. века:
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/11/20/vw_id.jpg?itok=aZZI5cMi)
ФОЛКСВАГЕН У ПРОБЛЕМУ: Не иде све глатко са моделом ИД.3
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/11/22/novi_teslin_kamionet.jpg?itok=UgM1blJB)
ПОКРЕНУО ПРИЧУ: Елон Маск проговорио о Сајбертраку
Савремени електрични Цитроен Ами је мали градски аутомобил за две особе, дужине свега 2,41 м. Ширина возила је 1,39 м, а висина 1,52 м.
То значи да је краћи и ужи од електричног Смарта ForTwo.
Ами је тежак само 485 кг и има батерију од 5,5 kWh. Аутомобил се класификује као лаки четвороцикл, што је категорија малог, спорог возила које се по прописима третира као скутер са четири точка.
По томе је сличан електричном Renaultu Twizy. Ипак, за разлику од тог модела, Цитроенов ауто има потпуно затворену кабину, која има грејање и у којој су путници потпуно заштићени од спољних временских услова.
С обзиром да је изглед Амија у великој мери условљен његовим малим димензијама и основном функцијом, дизајнери су покушали да несвакидашњим решењима учине аутомобил забавнијим.
Тако се возачева врата отвараја у супротном смеру од сувозачевих, односно уназад, док су предње и задње светлосне групе обиликоване на сличан начин, па је на први поглед тешко уочити шта је код Амија "напред" а шта "назад".
Аутомобил има и панорамски стаклени кров, док је унутрашњост минималистички дизајнирана, са најосновнијим командама.
Испред возача је мали екран који представља инструмент таблу, а уместо централног дисплеја и мултимедијалног система, Цитроен је на среднини командне табле направио лежиште у које можете сместити свој смартфон.
Захваљујући малим димензијама, Ами има пречник окретања од само 7,2 м, што га уз електрични погон чини идеалним за вожњу у урбаним срединама и практичном алтернативом скутерима, мопедима и бициклима на краћим градским релацијама.
За погон се користи електромотор снаге 8 КС (6 kW), а максимална брзина је ограничена на 45 км/х.
Батерија од 5,5 kWh омогућава аутономију у вожњи до 70 км и може се у потпуности напунити за 3 сата на кућној струјној утичници од 220В.
Цитроен Ами може се такође пунити на јавним пуњачима или Wall Box пуњачима.