АЛФА РОМЕО 159: Један од НАЈЛЕПШИХ аутомобила са почетка 2000-их, и даље ЈАКО ПОПУЛАРАН међу ПОЛОВЊАЦИМА (ФОТО+ВИДЕО)
Јединствени модел који и данас плени пажњу на улицама
Алфа Ромео 159 је представљена 2004 године, пред собом је имала тежак задатак испуњавања продајних резултата које је поставила њен предходник Алфа Ромео 156, Алфа 159 наследница је 156-ице, која је практично добила култни статус због свог спортског духа у комбинацији са свакодневном практичношћу.
VW PASSAT Б6: Да ли је ово најпрецењенији половњак на нашем тржишту? Детаљна анализа (ФОТО ВИДЕО)
PEUGEOT 307: Да ли је ово најбољи избор половњака за ПОЧЕТНИКЕ, у ценовном рангу до 2.500 евра? (ФОТО ВИДЕО)
RENAULT ЛАГУНА II - да ли је ово НАБОЉИ ПОРОДИЧНИ АУТОМОБИЛ у ценовном рангу ДО 2.000 ЕВРА? (ФОТО ВИДЕО)
Дизајнирана од стране Гиоргета Гуигара, Алфа Ромео 159 је брзо освојила срца купаца својим еволуцијским дизајном 156-ице. Онда је нешто касније представљена и SW верзија, па је дошла и Брера, модел који се темељи на 159, а циклус је закључила и Брера Спидер. Алфа Ромео 159 је у свим димензијама повећана у односу на Алфа Ромео 156 и сада делује врло озбиљно.
Дужина сада износи читавих 4,66 (22,5 цм висе него Алфа 156), а ширина чак 1,83 метра ( 8,5 цм)! Наравно и међуосовинско растојање је повећано за добрих десетак центиметара. Овакво значајно повећање габарита се може логички надовезати на чињеницу да је сада стратегија Италијана промењена.
Дакле, друга ствар где се види напредак јесте виши циљ и Алфина оштра претња врло озбиљним конкурентима у средњој класи BMW серије 3, Ауди А4 и Мерцедес Ц. Управо овде је велика разлика у концепцији претходне Алфе 156 и нове Алфе 159-ке. Алфа Ромео 159 се производила у периоду од 2005. до 2011. као седан са четворо врата, као и Sportwagon караван од 2006. Алфа Ромео 159 је позициониран као спортско возило.
Унутрашњост је релативно уска, а гепек не нарочито велики.
Годинама се правио компромис при куповини Алфа Ромеа. С једне стране, добијају се одличне перформансе, одлична управљивост, велики бука мотора и неуобичајено искуство у вожњи. С друге стране морало да се трпи висока стопа кварова и хирова. Алфа Ромео 159 је поузданија од својих претходника.
ЕНТЕРИЈЕР
Иако су Алфе понекад биле дизајнерски чудне или нелогичне, ни једна до сад није била ружна. Тако ни Алфа Ромео 159, која се може похвалити елегантним линијама, смиреним, али и агресивним облицима као и контурама које асоцирају на снагу, брзину и динамику у сваком погледу. Веза између модела 156 и 159, несумњиво постоји, али је каросерија потпуно нова и већа, а сви облици су унапређени. Алфа Ромео 159 барем што се тиче изгледа, никако не можете да кажете да вас оставља равнодушним.
У сваком случају, реци ћемо да је ово ипак Алфина унутрашњост, али у односу на 156-ицу значајно побољшана. Посебно радују материјали и сама завршна обрада која је сада на врло високом нивоу. Могућност персонализације ентеријера је врло велика, а сви материјали – од најфиније коже па до стандардне круте пластике (које је врло мало) су једноставно сјајни. Ипак, требало би избећи комбинацију са командном таблом у беж боји, јер сметају рефлексије које та светла боја прави на ветробранском стаклу. Генерално, седишта су сасвим ок, како предња тако задња.
Оно што се ипак очекивало у већој мери јесте простор на задњој клупи. Имајући у виду значајно већу каросерију и веће међуосовинско растојање нове 159-ке у односу на 156-ицу, очекивало се ипак да путници позади добију мало више места, пре свега за ноге. Стиче се утисак да би напред могао стати и В12 агрегат с обзиром на то колико од укупне дужине возила узима простор до А-стуба, док је кабина ипак повучена мало уназад. Наравно, Ви не купујете аутомобил да би сте седели позади, тако да ово ипак не би требао да буде неки већи проблем.
Рекло би се да се то повећање габарита возила највише осети напред, и то највише у ширини. Возач нове Алфе 159 може бити врло висок или дебељушкаст, није проблем. До позиције за вожњу се врло лако долази, махом уз помоћ померања волана и по висини и по дубини, као и померањем седишта по дужини и висини (уз доплату и електронским путем, у 8 праваца са меморијом). Команде су врло ергономски постављене и лако доступне, а на самој централној конзоли можете наћи и стандардне команде аудио уређаја и климатизације.
Стандард за све Алфа Ромео 159 јесте и картица уместо кључа, са све тастером за стартовање и гашење мотора. Интересантно је да су се на употребу картице определили не због веће сигурности од крађе или због лакшег стартовања аутомобила, већ искључиво због тога што приликом саобраћајних незгода кључ у контакт брави може повредити колена возача.
МОТОР
Овакав, помало фрапантан, развој ситуације је резултат, неуспелог ”флерта” ГМ и Фијата, који је на срећу обе компаније завршен. Ипак нешто од технологија и склопова је дошло у Алфу. Традиционалисте, осетљиве на чињеницу да Алфа никад није делила механику и да је увек имала врсне инжењере и know-how, може да љути овакав технички профил, омиљене марке, али реално, разлога за бригу нема. И мотор и платформа су веома квалитетни и неће штетити имиџу куће. Алфа Ромео 159 у понуди има четворо цилиндарске бензинске и дизел моторе, шесто цилиндарске бензинске моторе и пето цилиндарске дизел моторе. Код бензинских мотора снага је у распону 140 КС – 260 КС, а код дизела 120 КС – 210 КС. Палета мотора је стално ажурира и мењала се у току пет година производње Алфа Ромео 159 како би произвођач покушао да одржи корак са конкуренцијом.
Палета мотора Алфа Ромео 159 током шест година производње показала се прилично велика, бензинци 1.75 ТБи (200 КС, турбо), 1.8 (140 КС), 1.9 ЈТС (160 КС), 2.2 ЈТС (185 КС) и 3.2 ЈТС В6 (260 КС). Само најслабији 1.8 нема директно убризгавање .
Алфа познат по својим бензинским моторима, али Алфа Ромео 159 је боља за дизелаше. Најбољи избор је 1.9ЈТДМ 150 КС који обезбеђује добре перформансе, јер 120 КС је сувише слабо за тешку Алфа-у 159, веома моћан 2.4 ЈТДМ који је настао додавањем петог цилиндара на 1.9 ЈТДМ, скупљи је за одржавање.
Алфа Ромео 159 1.9 ЈТДМ 150 КС и 120 КС
Оба имају 4 цилиндра у линији. Први мотор има 16 вентил и испоручује 150 КС (110 KW) при 4000 обртаја и максимални обртни моменат од 320 Нм при 2000 обртаја. Други има 8 вентила и испоручује 120 КС (88 KW) при 4000 обртаја и максимални обртни моменат од 280 Нм при 2000 обртаја у минути. Промене су направљене на оба мотора да повећају перформансе и обртни моменат при малим брзинама, а да се смање бука и вибрације.
Опремљен са 150 КС 1.9 ЈТДМ мотором Алфа Ромео 159 достиже максималну брзину од 210 км/х, а убрзава од 0 до 100 км/х за 9,4 секунди (120 КС 1.9 ЈТДМ су 191 км/х и убрзава од 0 до 100 км/х за 11 секунди). Упркос овим бриљантним перформансама, потрошња горива је: 6 л/100 км за мешовит циклусу ( 5,9 л/100 км за 120 КС 1.9 ЈТДМ).
Кварови
Алфа Ромео 159 је много квалитетнија него раније произведен модел 156, Алфа је успела да драматично смањи стопу кварова електронике и погон на коју су се редовно жали власници Алфа Ромео 156. Алфа Ромео 159 најчешће захтева поправку електро компоненти и система управљања и кочионих система. Заузврат, мотори, каросерија и шасија остају у добром стању. Овде су власници подељени. Неки се куну у своју Алфу док су други веома незадовољни. Код дизела се дешавало да компјутер потпуно откаже па се лако може десити да вас ауто остави на сред пута. Могући су и проблеми са свом електроником на колима, па добро испитајте све, чак и брисаче. Могући су и проблеми са трапом и кочницама па проверите гуме за неједнаку истрошеност. Резервни делови нису баш јефтини, па саветујемо да отворите четворе очи при куповини оваквог половњака ма колико он био млад.
Бензински мотори такође бележе многе случајеве пуцања главе. Вибрације мотора, оклевање и затајење паљења приликом хладног старта. Проверити електронске и механичке компоненте, ако су исправне. Потребно је поновно програмирати ЕЦУ мотора. Вибрације мотора, оклевање и затајење паљења приликом хладног старта. Проверити електронске и механичке компоненте, ако су исправне. Потребно је поновно програмирати ЕЦУ мотора. Запушен ЕГР вентили – за све дизеле. На 1.9 ЈТДМ моторима зупчасти каиш иде преко водене пумпе и квар водене пумпе може збацити каиш са водене пумпе и направити хаварију мотора на 40000 км. Уобичајени проблеми о 1.9 ЈТДМ дизел моторима, због интензивног хабања појаса и лоших водених пумпи.
У вожњи
Иако сигурно и брзо пролази кроз кривине, њена велика маса не може да се сакрије. Није она толико тежа од конкуренције, али због веће масе не нуди осећај у вожњи какав љубитељ бренда Алфа Ромео или било који љубитељ спортске вожње жели. Из истог разлога ни перформансе нису на нивоу који би се очекивао од појединих мотора. Постоје и верзије са погоном на свим точковима. Најснажнија верзија има В6 мотор од 3.2 литра и 260 КС, а производила се у верзијама са погоном на свим или само на предњим точковима. Удобна је, мада монтирање фелни од 17 или 18 инча у доброј мери може да компромитује ту удобност. Углавном, вожња је и више него сигурна и прецизна, мада је управљање у слабијим верзијама некако превише лагано. Због софистициране Премиум платформу на којој се заснива Алфа Ромео 159, остварен је висок ниво пасивне безбедности и торзиона крутости шасије је један од најбољих у овој категорији. Стандардне безбедносне карактеристике Алфа Ромео 159 има седам ваздушних јастука, АБС и контролу стабилности. У Еуро НЦАП креш тесту за Алфа Ромео 159 достигао максималних пет звездица за безбедност путника.
Предности
- дизајн
- однос уложено/добијено
- квалитетни мотори
Мане
- маса
- пртљажник
- потрошња
Закључак
Иако, посматрајући мотор, мењач и платформу, не више апсолутно италијанска, Алфа Ромео 159 је задржала латински дух и шарм, који је и даље видљив и није нестао под налетом глобализације која увек прво покоси аутентичност. Ослобођена лошег квалитета, слабе завршне обраде и репутације непоузданости, Алфа Ромео 159, са правом, се може назвати адекватним конкурентом немачкој тројци која је до сад, у овој класи, била неприкосновена. Иако у неким моментима слична њима, у другим и даље своја, Алфа Ромео 159-ка је успела да се нужно модернизује, без губљења својих особина које је и чине припадницом фамилије Алфа. Стога, она представља атрактивну алтернативу свим купцима, довољно солвентним да размишљају о оваквом аутомобилу. Велика већина власника Алфа Ромео 159 је изразила спремност да поново куповину овог модела. Возачи похвалим стајлинг аутомобила, одличну управљивост, као и позитивне емоције које прате понашање идеалну лимузине из Италије. Да бисте у потпуности уживали у чињеницу да је Алфа Ромео, морате бити у стању да зажмуре на мање недостатке.
Цена
На сајту Polovniautomobili.com цене су шаренолике, и крећу се од 2.500 до 5.000 евра, док поједини модели досежу и до 6.500 евра. У зависности од саме километраже, годишта, опреме, очуваности возила итд.