АМОРТИЗЕРИ РАВНАЈУ НЕРАВАН ПУТ: Ево колико је опасно када нису исправни!
Најгоре је при наглом скретању или кочењу.
Амортизери имају важну улогу, пошто су они ти који "равнају" нераван пут, ту су да ублаже енергију удара и пригуше осцилације - тиме путницима олакшавају пут, а аутомобилу продужавају животни век. Временом се троше, а главни проблем настаје зато што истрошени амортизери у случају наглих скретања или кочења чине да аутомобил губи контакт са подлогом.
Како амортизери утичу на понашање у вожњи?
Точак на којем је амортизер неисправан почиње да одскаче и често губи контакт са подлогом, што понекад има фаталне резултате по понашање возила. Ево само неких последица неисправних амортизера:
- На лошим путевима продужава се зауставни пут возила
- Држање правца у кривинама је погоршано
- Повећава се ризик од аквапланинга
- Умањује се ефекат безбедносних система - АБС и ЕСП
- Значајно се повећава трошење гума
ОБЈАШЊЕНО, У ТРИ СЕКУНДЕ: Решите проблем паралелног паркирања ЗАУВЕК! (ВИДЕО)
Како се проверавају амортизери?
- Постоји више начина провере, коју треба почети чим возач примети да се аутомобил понаша нестаблиније него иначе:
- Ако је амортизер истрошен, трошење гума је неједнако, па се поређењем пнеуматика на истој осовини то може утврдити
- Стари добри „трес тест“ користи се откако постоје и амортизери. „Протресите“ аутомобил - по повратку у првобитан положај би требало ту да остане, не ваља ако настави да се „љуља“
- Визуелном инспекцијом амор-тизера може да се провери да ли постоје трагови цурења уља којима је испуњен сваки амортизер
- Тест у сервису - аутомобил је поставља на специјалне вибрирајуће плоче, а компјутер прецизно мери вибрације, на основу којих проверава стање амортизера
СЕЋАТЕ ЛИ СЕ ШКОДЕ ФАВОРИТ? Легендарни модел слави 30. рођендан (ВИДЕО)
Замена или репарација?
Препорука је да се амортизери на истој осовини увек мењају у пару. Ако сте се одлучили за замену, треба проверити и стање носача и шоља и, по потреби, заменити и њих. Да напоменемо, замена је посао за обученог сервисера!
Код нас је једно време била популарна репарација, или пуњење амортизера. Произвођачи и сервисери не препоручују овакву „егзибицију“, пошто је амортизер сувише важан део за безбедност да би се тек тако секао, бушио и растављао. Овај процес је био популаран док су амортизери били скупи. Пошто су данас доста јефтинији, препорука је да се дотрајали амортизери замене новим.
Кад се врше провере?
На новом аутомобилу амортизере терба проверити после 80.000 километара, а после тога на сваких 20.000 пређених километара.