Амортизери су веома важни за безбедну вожњу, ево и зашто је битно да чешће обраћете пажњу на њих
Препорука је да на сваких 20.000 километара или једном годишње проверите стање целог возила, па тако и вешања...
Вешање точкова аутомобила представља скуп различитих елемената чији основни задатак је да пренесу силу тракције, односно пријањања за подлогу, точкова на каросерију, и да омогући безбедно управљање возилом уз максималну могућу удобност.
За исправан рад вешања задужен је низ међузависних елемената. Безбедност вожње зависи од стања вешања, па је потребно редовно га прегледати и мењати истрошене делове. Неуобичајени звуци (нпр. лупкање) при преласку неравнина један су од сигурних знакова оштећења неког дела вешања, исто као и неравномерна истрошеност гума.
Када се уоче такве појаве, обавезно би требало посетити сервис да би квар био уклоњен. У супротном ће се штета још више повећавати, као и број делова које треба заменити, пише Аутоманиа. Квалитетни делови са добрим гаранцијама уз стручну уградњу омогућавају дужи век експлоатације целог система.
Препорука је да на сваких 20.000 километара или једном годишње проверите стање целог возила, па тако и вешање.
Амортизер
Један од најпознатијих делова вешања свакако је амортизер, чија улога је успоравање и заустављање љуљања целог возила током вожње, а служи и као "пригушивач" опругама.
Неисправна функција амортизера дозволиће прекомерно осцилирање целог вешања, са веома израженим амплитудама. Успоравање и смањење амплитуда је потребно је да би се одржала удобност вожње и повећала безбедност вожње.
Исправан и функционалан амортизер би требао да заустави возило у случају три "љуљања": код подизања точкова, затим код спуштање и још једног подизања до средњег положаја и код основног положаја када је возило у мировању. Све друго упозорава на неисправност амортизера.
Стални контак с подлогом
Улога амортизера је да одржавају стални контакт точкова са подлогом, јер у супротном возило ће се заносити и излетати са пута, без обзира на квалитет и стање гума.
Ако уочите претерано љуљање возила, заношење у кривинама, поскакивање светала, нестабилност при удару бочног ветра или неравномерну истрошеност гума, врло је вероватно да су амортизери истрошени, односно неисправни.
Додатну опасност од истрошених амортизера представља то што је продужен траг кочења аута са њима продужен и што се лакше јавља "водени клин" односно "аквапланинг".
Због свега тога, ако приметите уље на телу амортизера, то је сигурно знак да их је потребно заменити.