Београд добио ПРВИ ПАМЕТАН СЕМАФОР, ево шта возачи треба да раде да би мање чекали!
Нови паметни семафори се прилагођавају тренутним потребама учесника у саобраћају, па у складу са тим, смањују чекање и гужву, потрошњу горива и загађење животне средине...
До краја ове године Београд ће имати 200 раскрсница са новим правилима за возаче и пешаке на којима ће се мање чекати зелено светло, а до половине 2023. - свих 322.
Како ћемо убудуће прелазити улицу и шта треба да ураде возачи да би мање чекали
Од 1. марта у улици Димитрија Туцовића у Београду прорадио је први паметни Сименсов семафор савремене 1W технологије који троши само један ват струје. Семафор се прилагођава тренутним потребама корисника на терену и у складу са тиме смањује чекање, гужву, потрошњу горива и загађење животне средине.
То је први корак увођења такозваног "Адаптибилног система управљања саобраћајем " које би требало да се заврши до половине 2023. године, према уговору који је Секретаријат за саобраћај града Београда још раније склопио са конзорицијумом компанија Сиеменс Мобилити и Телегруп. До тада, укупно 322 раскрснице у престоници биће опремљене савременим системима који убрзавају проток саобраћаја и олакшавају живот грађана.
Где ће мање да се чека?
До сада је реконструисано укупно 90 раскрсница, а у току су припреме за пуштање у рад система на Тргу републике, на Теразијама, у Краља Милана, Дечанској, Бранковој, Цвијићевој, Старине Новака, Здравка Челара, Краљице Марије итд.
До краја ове године имаћемо 200, а до краја идуће, 300 „паметних“ раскрсница којима ће се управљати из модерног центра у градском Секретаријату за саобраћај. У међувремену, и возачи и пешаци треба да науче нека нова правила понашања у раскрсници.
Како до мање гужве?
Систем за адаптибилно управљање саобраћајем преко детектора прикупља податке о томе шта се тачно дешава у реалном времену и прилагођава се тренутним потребама. Ако негде има више возила, зелено светло за та возила ће трајати дуже, а пешачки семафор ће, рецимо, остати црвен све док не наиђе пешак и не притисне тастер на стубу семафора. Тек након тога, у следећем циклусу ће му се укључити зелено.
А ево шта возачи треба да знају. Њихово присуство испред семафора детектоваће индуктивне петље уграђене у горњи слој коловоза недалеко од зауставне линије, што значи да систем неће моћи да препозна возило док оно не нагази на петљу. Уколико сте први на семафору, а не станете довољно близу као на овим илустрацијама, зелено светло вам се неће укључити.
Бржи трамвај од аута
Нови систем управљања саобраћајем приоритет даје возилима градског превоза. На пример, сваки трамвај ће имати опрему помоћу које ће моћи да пошаље своју позицију централном систему и чим „центар“ препозна у коју раскрсницу улази, упалиће му зелено светло, док ће остали морати да сачекају. То значи да ће се убудуће – најбрже се стизати трамвајем!