ШОКАНТНО: BMW оптужен за манипулацију
Лажиране емисионе вредности.
Немачка организација с прокламованим циљевима у погледу заштите природе Енвиронментал Аид (ДУХ) позива на узнемиреност и реакцију. Наводе да су открили манипулативне уређаје у и такозване термичке прозоре на дизел возилима марке BMW. Насупрот њима, Баварци тврде да су такве оптужбе већ побијене и то давних дана.
РЕШАВАЊЕ ДИЛЕМЕ: Да ли стварно филмске индустрије УНИШТАВАЈУ квалитетне аутомобиле?
РЕДИЗАЈНИРАНИ Цитроен Ами у Авантурстичком издању (ФОТО ВИДЕО)
ДА ВАМ ВОЖЊА БУДЕ БЕЗБЕДНИЈА: Како да перфектно очистите ВЕТРОБРАНСКО СТАКЛО на вашем возилу?
Немачка Еколошка помоћ (ДУХ) оптужује аутомобилску групацију BMW да је манипулисала издувним емисијама возила из сопствене гаме. ДУХ је објаснио да је доказао постојање забрањеног преварног уређаја у неколико модела BMW-a, а да је у једном случају доказан и такозвани термички прозор. Тестови су у неким случајевима показивал да су граничне вредности азотних-оксида премашене за чак 49 пута, што су вредности које никада раније нису биле измерене.
BMW је оповргао оптужбе: - ДУХ је поновио добро познате опутжбе. Такве смо у прошлости већ разоткрили, односно доказали смо неоснованост истих - наводе у компанији.
ДУХ је између осталог побројао и следеће: BMW 525д је премашио дозвољене нивое азотних-оксида дефинисаних у стандарду Еуро 5, а што је неких 180 милиграма по километру за 32 пута. Они даље наводе да је BMW 318д емитовао за 49 пута више од лимита дефинисаног у стандарду Еуро 6. - То је превазишло све што смо икада мерили - казао је ДУХ-ов директор на савезном нивоу Јирген Реш.
- Екстремнов високе емисије азотних-оксида у моделима BMW-a не могу бити објашњене различитим возачким профилима у лабораторијским и реалним условима - објаснио је Реш. На секцијама пута које захтевају "мало више напора услед успона", BMW-ovi модели су се показали посебно лоше, упркос пензионерском стилу вожње.
Софтверска анализа контроле рада мотора је показала да је активно више поништавајућих уређаја који се у лабораторијским условима уопште нису активирали, објашњава ДУХ. Ови механизми обустављају поступак емисионе контроле код дизел возила, а која обезбеђује да се део издувних гасова враћа у мотор ради поновног сагоревања. Стога, возила емитују више азотних-оксида онда када се манипулативни уређаји укључе.
Стручњаци ДУХ-а су такође открили термичке прозоре и у моделу BMW X3 (Еуро 5). Ту се манипулативни уређај активира када је спољна температура изразито висока, такође и када је посебно хладно. У нормалним условима, при температури ваздуха од једног степена Целзијуса, азотни-оксидих овог модела износе 2.395 милиграма по километру, што је за око 13 пута више од лимита.
Европски суд правде (Еуропеан Цоурт оф Јустице – ЕЦЈ) је прошле године прогласио такозване термичке прозоре неприхватљивим. Једина ситуација која се сматра прихватљивим изузетком је актуелна онда када се поништавајући уређај укључује како би се заштитио мотор од озбиљних ризика и да би се тако подигла безбедност возача, објаснио је ЕЦЈ.
Међутим, условим које је поставио ЕЦЈ у том смислу, веома су строги и не остављају скоро нимало места за легалну имплементацију термичких прозора. За власнике аутомобила који туже произвођаче немачким судовима, питање постојања термичких прозора може бити од виталног значаја. Суд ће одлучивати да ли су оптужбе ДУХ-а такве природе да откривају недозвољене радње BMW-a у складу с новим тумачењем прописа.
Произвођач аутомобила узвраћа тврдњом да компанија не користи никакву преварну справу која би детектовала тестне услове а који утичу на понашање возила у контексту емисија. Поред тога, BMW с друге стране оптужује ДУХ да "намерно изазива екстремна мерења у нереалним ситуацијама експлоатације", на пример са захтевом за оптерећење на косини. Такав приступ није ни разумљив, а ни сврсисходан.
На темељу свега изнетог, представници ДУХ-а траже од немачког Савезног тела за моторни саобраћај да наложи повлачење спорних возила или да нареди уградњу додатних система за пречишћавање издувних гасова.