ЦРНО ИМ СЕ ПИШЕ: Драконске казне за ауто гиганте! Платиће МИЛИЈАРДЕ ЕВРА због УГРОЖАВАЊА ЗДРАВЉА
Како ће изаћи на крај са овим?
Очекује се да ће многе велике ауто-куће, међу којима и Фолксваген и Фијат Крајслер, морати да плате веома високе новчане казне због неусаглашености са новим строгим европским ограничењима емисије угљен-диоксида, најављеним за 2021. годину.
- Процењује се да ће само четири од 11 произвођача испунити стандарде ЕУ 2021 о емисији угљен-диоксида, док ће се остали суочити са високим новчаним казнама - навели су истраживаци британске фирме ПА Консалтинг.
НАШИ ЖИВОТИ СУ У ТВОЈИМ РУКАМА! Дао ПЕТОГОДИШЊОЈ ћерки да ВОЗИ и изазвао ЛАВИНУ коментара! (ВИДЕО)
Земље Европске уније су се договориле 2014. године да произвођачи аутомобила треба да ограниче емисију ЦО2 на 95 грама по километру код свих модела возила у њиховом производном портфолију у року од седам година. Количина емисије 2015. години износила је око 130 грама по километру, у просеку. Ако не испуне прописани стандард, аутомобилске групације ће морати да плате новчане казне од 95 евра (114 долара) по граму прекораченог лимита, а тај износ се онда множи с бројем аутомобила које продају у 2020. години.
- Већина произвођача аутомобила ће се суочити с казнама, нарочито немачки који често нуде веће моторе који више загађују - прогнозирају аутори студије.
НОВИ РЕКОРД: Опелов електрични ауто прешао 750 километара без допуне батерије!
Немачки БМВ, Фолксваген и Дајмлер, амерички Форд, италијанско-амерички Фијат Крајслер, француски Пежо-Ситроен (ПСА) и јужнокорејски Хјундаи, неће моћи да ставе под контролу своје емисије до предвиђеног рока. То ће бити нарочито тешко за Пежо, матичну компанију ПСА, која неће успети да испуни овај циљ само због недавне куповине немачког Опела од Џенерал Моторса.
Као највећи произвођач аутомобила у свету и власник Аудија и Поршеа, Фолксваген би могао да плати данак од 1,7 милијарди евра, док би бриселска глоба за Фијат Крајслер могла да достигне 1,2 милијарде евра, наводи се у прогнозама. Предвиђа се да ће шведски Волво, јапанска Тојота, француско-јапански Рено-Нисан и Јагуар Ленд Ровер испунити стандарде о емисији ЦО2. Немачки произвођачи аутомобила су најавили поплаву електричних модела за наредне године, јер су скандали у вези са варањем на тестовима емисије гасова нагризли имиџ дизелаша, за које су типовали да ће смањити количину ЦО2.
Ипак, нова технологија ће прекасно стићи на тржиште да би поштедела аутомобилске компаније од високих казни 2021.