Да ли је боље поправити или заменити напрсло ветробранско стакло?
Стручњаци тврде да што је веће оштећење, то су веће шансе да не будете задовољни поправком...
Каменчић који вам оштети ветробран не мора да буде "крај света", али када се тако нешто деси, битно је реаговати на време. Наравно, уколико је оштећење видно, нећете проћи технички преглед, а можете имати проблема са саобраћајном полицијом. На срећу, решења постоје, а на крају крајева, крајња опција је замена ветробрана. Шта на то кажу експерти?
Ако на предњем стаклу има мање од три трага од каменчића или је у питању неко напукнуће које је краће од 15 центиметара, поправка је обично могућа, што штеди време и новац у поређењу с комплетном заменом "шоферке".
Неки "auto-glass" сервиси тврде да могу да поправе и напукнућа дужа од 15 центиметара. Међутим, уколико у причу укључимо искуства стручњака, она кажу да што је веће оштећење, то су веће шансе да не будете задовољни поправком. Будући да су трагови од каменчића мањи, лакше их је санирати, али то треба урадити што пре, јер се оштећење временом шири, што на концу захтева замену ветробранског стакла, пишу Вреле гуме.
Поправка оштећеног стакла се ради наношењем смоле под вакуумом на оштећено место. Она се стврдњава уз помоћ ултраљубичасте светлости, а затим се стакло полира. Резултат се огледа у поправци која је готово невидљива голим оком, и уједно чува чврстину и интегритет ветробрана. Читав процес је кратак и обично захтева тридесетак минута.
Када оштећење не може да се поправи, попут случаја да се пукотина или рупица налазе директно испред камере или сензора, једино решење је замена ветробрана. Наравно, у овом случају консултујте интернет, сазнајте које компаније имају најбољи реноме и чији су клијенти најзадовољнији. Два параметра су од кључног значаја: квалитет материјала и умешност техничара. Такође, истражите мало о гаранцијама које различите фирме дају на поправку или замену.
Проблем предње камере
Оно што је индикативно је да се на (развијеним) тржиштима око 80 одсто нових аутомобила испоручује са неком врстом предње камере, која захтева рекалибрацију у случају замене ветробрана. Наравно, очекује се да у року од годину-две, сва нова возила буду опремљена овом технологијом.
Уколико сте власник новијег возила опремљеног камером на ветробрану, а дошли сте у ситуацију да морате да мењате предње стакло, то ће неминовно утицати на саму камеру. Произвођачи аутомобила захтевају поновно подешавање напредних безбедносних система након замене, како би осигурали да софистициране функције, попут аутоматског кочења и упозорења на чеони судар раде коректно. Реномирани сервис ће вам заменити ветробранско стакло и рекалибрисати камеру у једном термину, а читава радња може бити обављена у радионици или код вас код куће, у зависности од врсте подешавања.
Постоје две врсте рекалибрације у зависности од типа возила и камере: статичка и динамичка. Статичка рекалибрација може бити урађена када је возило у радионици, док динамичка захтева кретање на путу. Различити произвођачи захтевају или статичку или динамичку рекалибрацију, док су за нека возила неопходна оба типа.
Одаберите квалитетан сервис
Шта све ово значи за власнике возила који морају да поправе или промене ветробранско стакло на свом љубимцу?
На првом месту, императив је да одаберете фирму са што бољом репутацијом, ону која је у току с најновијим технологијама. Како аутомобили постају напреднији и сложенији, важно је одабрати компанију која не импровизује, већ је у потпуности упозната с безбедносним системима у данашњим аутомобилима.
Наравно, цене услуга ће у великој мери варирати у зависности од марке и модела возила, али у овом случају је боље одабрати квалитетан сервис него неки који ће вам уштедети незнатну суму новца, а на дуге стазе се показати скупљим.