Да ли је заиста решено укуцавање броја мотора за половњаке из увоза?
Од 30. јануара на снагу је ступио нови „Правилник о утискивању идентификационих ознака“ – ВИН броја (број шасије) и броја мотора, пишу половниаутомобили.
Половњаци из увоза – сада говоримо само о њима и само о броју мотора
Уколико је половни аутомобил био увезен са нечитљивим или оштећеним бројем мотора, он до сада није могао да иде на укуцавање новог броја мотора.
По овом питању се у претходне две године много тога дешавало, па нећемо улазити у „историјат“ да не бисмо збуњивали возаче. Уосталом, о томе смо редовно и детаљно писали. Коначно решење?
По новом Правилнику половни аутомобили увезени са нечитљивим или оштећеним бројем мотора могу да иду на тзв. ПУС-овање – укуцавање новог броја мотора.
МЕЂУТИМ – изгледа да остаје стари проблем.
Колико нам је познато, и даље је на снази забрана укуцавања новог броја мотора код аутомобила из увоза којима није видљива типска ознака у броју мотора. Типска ознака су прва 3 или 4 знака у броју мотора.
Ова забрана није прописана Правилником, већ је својевремено МУП послао допис „Агенцији за безбедност саобраћаја“ да без видљиве (читљиве) типске ознаке није дозвољено укуцавање новог броја мотора.
Исто важи и када је реч о замени мотора у овлашћеном сервису, када се не укуцава класичан број мотора, него само код, тј. посебна ознака од само неколико карактера.
Послали смо питање МУП-у да ли ова забрана и даље важи, али за сада нисмо добили одговор.
Са друге стране, у „Агенцији за безбедност саобраћаја“ добили смо одговор да Агенција није надлежна за овај проблем. Ово је део званичног одговора:
„Послови који се односе на утврђивање оштећених или нечитљивих идентификационих ознака су у надлежности Министарства унутрашњих послова и Управе криминалистичке полиције. Послови утврђивања идентификационих ознака у случајевима оштећених или нечитљивих идентификационих ознака нису у надлежности Агенције за безбедност саобраћаја, и одговоре на питања који се односе на те процесе можете потражити од надлежног министарства.“
Када добијемо одговор од надлежних, објавићемо га, а до тада не можемо ништа са сигурношћу да вам кажемо. Процедура
Власник на основу извештаја о испитивању возила подноси Захтев за утврђивање ИД ознаке надлежној подручној полицијској управи, односно полицијској станици, према месту пребивалишта.
Уз Захтев прилажу се: извештај о испитивању возила, доказ о плаћеној накнади за форензички преглед, одговарајући доказ о пореклу и власништву возила.
У оправданим случајевима, власник може захтев за форензички преглед да преда другој организационој јединици МУП-а у чијем су делокругу рада послови форензике, а која није у месту пребивалишта власника возила.
Изузетно, форензички преглед може бити извршен и изласком на терен.
Приликом прегледа процењује се да ли је заиста потребно утискивање новог броја, о чему се издаје Потврда о извршеном форензичком прегледу.
Затим се са Потврдом иде на укуцавање. Након укуцавања, власник возила се обраћа техничком прегледу, који на основу потврде о извршеном укуцавању исту уписује у регистрациони лист.
Укуцавање броја мотора кошта 5.000 динара. О другим пратећим трошковима, адресама и конкретним процедурама у пракси информишите се директно код надлежних институција.