Да ли сте знали да се овај статусни симбол производио у Сарајеву? (ВИДЕО)
Занимљиво!
У јуну месецу 1985. године у Сарајеву је почео да се производи Голф 2.
Половином 1980-их година, бивша држава Југославија имала је снажну индустрију у којој се истицала производња аутомобила, попут оне у Крагујевцу рецимо.
Тако су се у то време осим Заставиних возила у Југославији склапали и бројни респектабилни модели из Опела, Цитроена и Renaulta. Вогошћа је пак била центар производње Volkswagena у којем се након модела попут НСУ Принза, VW Бубе те Голфа 1 и 2.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2014/05/30/vw-logo.jpg?itok=nWbeQdzH)
Словенац отворено открио на чему је све штедео Голф (ВИДЕО)
Нема сумње, Голф "двојка" је оставио неизбрисив траг, а многи ће се сложити да управо због тог модела и те фабрике Volkswagen и данас има посебан статус на овим просторима.
Фабрика аутомобила Сарајево основана је 1970. године с Volkswagenovim уделом од 49%. Осим споменутих модела овде се производила и Jetta, а била је то и једина фабрика у Еуропи која је производила VW Caddy.
Рат је зауставио даљу експанзију и увођење производње Голфа 3, па је фабрика и затворена 1993. године након свега неколико произведених примерака Голфа 3.
Голф 2 је важио за статусни симбол, пошто је у то време било потребно 96 просечних плата како бисте га поседовали, док је за Yugo или Заставу требало око 20.
Пола укупне производње Голфа одлазила је на словенско тржиште, по 20 посто у Босну и Херцеговину и Хрватску, док се 10 посто произведених Голфова продавало у Србији, Црној Гори и Македонији.