КОНАЧНА ОДЛУКА: Ево да ли ће поскупети аутомобили због ЕУРО 7 НОРМЕ
Ауто-индустрија је инсистирала на најблажем могућем стандарду и то је добила.
Европски савет и Европски парламент договорили су Еуро 7 норму за хомологацију моторних возила. Нова уредба покрива аутомобиле, комбије и тешка теретна возила по први пут у једном закону.
"ТРЕНД" ЈЕ ОПЕТ АКТУЕЛАН: Возио у супротном смеру на ауто-путу у Београду - ПОЛИЦИЈА ЈЕ БРЗО РЕАГОВАЛА (ВИДЕО)
ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Ово су половни аутомобили које је готово немогуће продати
ДА ПРОЂЕТЕ ШТО ЈЕФТИНИЈЕ: Ево како да уштедите 200 евра приликом ЗАМЕНЕ АУСПУХА
Иако је првобитни предлог предвиђао јачање граничних вредности емисија које не би требало да се прекораче, реалност је да нису укључене никакве значајне промене, тако да актуелни текст Еуро 7 генерализује доње прагове постављене стандардом Еуро 6.
Преведено, чини се да је победио лоби ауто-индустрије, који је био за минималне промене. Еуро 7 такође поставља услове за електричне аутомобиле. Привремени споразум ће задржати ограничења емисија Еуро 6 за аутомобиле и комбије, али ће повећати ограничења за аутобусе и камионе.
Поред емисије гасова, уводе се ограничења за честице које настају абразивним деловањем кочница, посебно у електричним возилима, и постављају захтеви за трајање батерије ЕВ.
Што се тиче емисија честица, такође познатих као фине честице (ПМ10), уведена су нова ограничења. У случају аутомобила и комбија, постављене су следеће границе: 3 мг/км за електрична возила и 7 мг/км за возила са хибридним погоном и водоничним горивним ћелијама.
Што се тиче трајања батерије, Еуро 7 поставља минималне границе деградације којих се произвођачи морају придржавати. Прописи налажу да ЕВ батерије морају испунити следећа два услова: задржати најмање 80% свог првобитног капацитета након пет година или 100.000 пређених километара.
Затм, одржати најмање 72% свог капацитета након осам година или 160.000 километара.
У случају комбија, постављају се различити параметри: 75% капацитета након пет година или 100.000 километара и најмање 67% капацитета након осам година или 160.000 километара.
Границе емисије азотних оксида (NOx), угљен-моноксида и угљоводоника, као и маса честица остају непромењене у поређењу са Еуро 6: 60 мг/км за возила на бензин и 80 мг/км за дизел возила.
Еуро 7 ограничава емисију чврстих честица пречника од 10 нм (ПН10), уместо 23 нм у норми Еуро 6.
Углавном, ауто-индустрија је инсистирала на најблажем могућем стандарду Еуро 7. Уколико би се увела рестриктивнија ограничења, била би неопходна велика улагања у нове технологије за смањење штетних гасова.
Цена аутомобила би порасла, а посебно би били угрожени мали аутомобили (или, боље речено, њихови купци), као што су, на пример, Volkswagen Поло или Renault Clio, који би били прескупи, односно цена би им порасла и до 4.000 евра због нових катализатори и система за смањење емисија.