ДУГ ПУТ: Ево како је све изгледао лого BMW-a
Лепо...
Један је од најпрепознатљивијих амблема на свету.
Како кажу у BMW-u, дизајн њиховог амблема је изузетно једноставан, са циљем да "пројектује идентитет елегантног, чистог и једноставног, а ипак спортског возила". Ретко је, и никад исувише драстично, мењао свој изглед, а недавно је, након 13 година, уследила најновија промена.
На BMW и4 концепту први пут је јавности приказана нова варијанта овог амлема. Задржао је свој округли облик као и карактеристичне боје – белу и плаву, али више нема онај карактеристични 3Д изглед, већ је спољашњи прстен сада прозиран, а не црн као до сад.
ИМА НОВИХ ИНФОРМАЦИЈА: Ферари креће са производњом у АПРИЛУ
Ово чини његов изглед потпуно минималистичким, што наглашава отвореност и јасноћу, објашњавају у баварском произвођачу.
Порекло назива BMW, заправо скраћеница Bayerischen Моторен Werke, датира из 1917. године и настао је преименовањем компаније из које је BMW потекао, а која је била специјализована за производњу авиона – Rapp Motorenwerke.
Ова компанија била је лоцирана у Минхену, главном граду Баварске. Иако се назив променио, техничка опрема, имовина и радна снага, остали су иницијално исти.
Те 1917. када је компанија BMW регистрована, није постојао лого, тако да ни прве рекламе нису на себи имале никакав симбол нити амблем.
Ипак, како је BMW директно проистекао из Rapp Motorenwerke прилагодио је и њен лого. Задржан је црни прстен и облик круга, а додати су златни оквири прстена и слова Б М и W.
Регија порекла компаније – Баварска, представљена је у компанијском логоу. У унутрашњости прстена, четвртине круга су у бојама Баварске, иако у обрнутом редоследу.
Разлог за то био је једноставан – наиме у то време било је забрањено било какво коришћење државних обележја у комерцијалне сврхе.
Иако је једина исправна ствар рећи да BMW лого представља симбол боја Баварске – плаву и белу, управо BMW је свој лого приказао на огласу из 1929. као ротирајући пропелер авиона. Од те рекламе настао је мит и повезивање логоа са пропелерима.
Међутим, дуго се из BMW АГ нису ни трудили да оповргну ово тумачење. А 1942. у издању публикације "Аирцрафт Енгине News" појавио се чланак који је додатно подупрео ову причу.
Све је и илустровано фотографијом на којој је BMW лого на месту ротирајућег пропелера, јер је BMW био пре свега чувен као произвођач мотора за авионе.