ЕК УЗВРАЋА УДАРАЦ: Од 2035. ће моћи да се продају бензинци и дизелаши на синтетичка горива, али...
Комисија усваја предлог који омогућава употребу синтетичких горива, али поставља критеријуме који отежавају њихову примену у пракси.
Након што је Немачка успешно лобирала за продају нових бензинских и дизелских аутомобила који користе синтетичко гориво од 2035. године у Европској унији, ЕК доноси нови предлог који уводи додатне рестрикције. Удружење еФуел Alliance, које подржава употребу синтетичких горива, критикује ове нове регулативе као "практично неизводљиве".
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/08/16/vozacka_dozvola.jpg?itok=mW2EBLsz)
СТИЖУ НОВА ПРАВИЛА? Ево шта би могло да се промени са возачким дозволама и полагањем испита
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/386616/vznja.jpg?itok=BedTSzu0)
СРБИЈА КАСКА 15 ГОДИНА ЗА ЕУ: Шта нам доноси нова стратегија безбедности саобраћаја?
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/08/19/profimedia-0792452803.jpg?itok=Mq7xYz4B)
КОЛАПС ЗБОГ РОБОТА: Такси возила без возача потпуно блокирали саобраћај, ево шта их је збунило
Сагоревање синтетичких горива произведених из атмосферског ЦО2 омогућава нулту емисију угљен диоксида, што је у складу са циљем Европске уније да се до 2035. године знатно смањи загађење. Међутим, нови предлог Комисије иде корак даље, захтевајући да целокупни ланац транспорта, складиштења и дистрибуције синтетичких горива такође мора имати нулту емисију ЦО2.
- Идеја о 100% смањењу емисија је готово немогућа, и то не само за синтетичка горива већ и за електромобилност. Док се транспорт и дистрибуција не преоријентишу на обновљиве изворе енергије, потпуно смањење емисија није оствариво - кажу у еФуел Alliance.
Додатно, Европска комисија је навела да ће сви нови аутомобили произведени од 2035. године морати бити опремљени специјалним системима који препознају синтетичка горива. Уколико се у резервоар напуни класични бензин или дизел, аутомобил једноставно неће моћи да се покрене.
Овај потез Европске комисије представља јасан сигнал да институције ЕУ није вољна да направи компромис када је у питању смањење емисије штетних гасова.