ЕК УЗВРАЋА УДАРАЦ: Од 2035. ће моћи да се продају бензинци и дизелаши на синтетичка горива, али...
Комисија усваја предлог који омогућава употребу синтетичких горива, али поставља критеријуме који отежавају њихову примену у пракси.
Након што је Немачка успешно лобирала за продају нових бензинских и дизелских аутомобила који користе синтетичко гориво од 2035. године у Европској унији, ЕК доноси нови предлог који уводи додатне рестрикције. Удружење еФуел Alliance, које подржава употребу синтетичких горива, критикује ове нове регулативе као "практично неизводљиве".
СТИЖУ НОВА ПРАВИЛА? Ево шта би могло да се промени са возачким дозволама и полагањем испита
СРБИЈА КАСКА 15 ГОДИНА ЗА ЕУ: Шта нам доноси нова стратегија безбедности саобраћаја?
КОЛАПС ЗБОГ РОБОТА: Такси возила без возача потпуно блокирали саобраћај, ево шта их је збунило
Сагоревање синтетичких горива произведених из атмосферског ЦО2 омогућава нулту емисију угљен диоксида, што је у складу са циљем Европске уније да се до 2035. године знатно смањи загађење. Међутим, нови предлог Комисије иде корак даље, захтевајући да целокупни ланац транспорта, складиштења и дистрибуције синтетичких горива такође мора имати нулту емисију ЦО2.
- Идеја о 100% смањењу емисија је готово немогућа, и то не само за синтетичка горива већ и за електромобилност. Док се транспорт и дистрибуција не преоријентишу на обновљиве изворе енергије, потпуно смањење емисија није оствариво - кажу у еФуел Alliance.
Додатно, Европска комисија је навела да ће сви нови аутомобили произведени од 2035. године морати бити опремљени специјалним системима који препознају синтетичка горива. Уколико се у резервоар напуни класични бензин или дизел, аутомобил једноставно неће моћи да се покрене.
Овај потез Европске комисије представља јасан сигнал да институције ЕУ није вољна да направи компромис када је у питању смањење емисије штетних гасова.