ЕВО КАКО ДА УШТЕДИТЕ НОВАЦ: Савети за поправку вашег аутомобила за које не морате ићи код механичара (ФОТО+ВИДЕО)
Ако сте спремни да сами мало запрљате руке, брзе и једноставне поправке можете обавити уз минималне трошкове
Чак и ако нисте стручњак и не разумете се много око механике, неке ствари на свом возилу можете сами да урадите без већих потешкоћа. У даљем тексту доносимо Вам неколико корисних савета за ситније поправке Ваших аутомобила, за које неморате да идете код механичара, и који ће Вам помоћи да уштедите новац.
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/05/12/collage_maker-12-may-2023-10-54-am-4357.jpg?itok=tEIs0IB8)
МНОГИ ВОЗАЧИ НИ НЕ ЗНАЈУ ДА ГА ИМАЈУ: Ово дугме у вашем ауту смањује потрошњу горива
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/05/11/profimedia-0502079619.jpg?itok=DLeFUs7L)
Колико је безбедно куповати ауто делове путем интернет продавница?
Замена филтера ваздуха
Најједноставније објашњење на питање шта је филтер ваздуха јесте да, као и филтер уља и други филтери у ауту, филтер за ваздух на аутомобилу спречава продор било каквих страних тела у мотор аутомобила – прљавштине, честица, прашине… Запрљан или запушен филтер ваздуха у великој мери може лоше да утиче на рад возила, а потпуно занемаривање и не брига о овом заменском делу често доводи до већих кварова, а самим тим и веће штете на вашем аутомобилу. Када су у питању филтери ваздуха свима је одмах прва асоцијација онај филтер који је намењен да пречишћава (филтрира) ваздух који иде ка мотору аутомобила. Замена филтера ваздуха спада у редовно одржавање аутомобила или мали сервис и, као што смо већ рекли, и те како је важна и неопходна за правилан рад мотора.
Међутим, постоји и кабински филтер ваздуха (тзв. полен филтер), који такође представља филтер за ваздух на вашем аутомобилу. Његова основна намена јесте да спречи улазак прашине, полена, прљавштине и других нечистоћа и алергених честица у кабину вашег аутомобила кроз вентилацију или систем за климатизацију. Ни овај филтер ваздуха не бисте смели да заборавите приликом сервисирања, али пре свега због вашег здравља, а не рада аутомобила.
Основни разлог због којег је неопходно да се филтери за ваздух редовно мењају, првенствено онај који штити мотор, јесте да не би дошло да гушења мотора у возилу и да ауто не би изгубио снагу Уколико дође до смањене концентрације чистог ваздуха који улази у мотор или с друге стране продора честица и нечистоћа, то онда може проузроковати озбиљне проблеме у раду самог мотора, који на крају доводе до оштећења и престанка рада најважнијег дела у аутомобилу.
Редовна замена филтера за ваздух у аутомобилу помаже да се повећа ефикасност рада мотора утиче на смањење потрошње горива, продужавање века трајања мотора, али и спречава прегревања мотора. Све ово јасан је показатељ да је замена филтера за ваздух на аутомобилу апсолутни приоритет приликом сервисирања возила.
Притисак у гумама
Уколико су вам гуме добро напумпане то ће смањити и потрошњу горива, а и продужиће век трајања вашим пнеуматицима. Сувише низак притисак погоршава све возне карактеристике возила, на пример стабилност и управљивост, а утиче и на неравномерно хабање гума. Премало напумпани пнеуматици су лоши како у погледу безбедности и потрошње горива тако и са аспекта века трајања пнеуматика. Кад је пнеуматик превише напумпан, у контакту са путем је мањи део његове површине. То изазива брже и неравномерно хабање, а осим тога пнеуматик не обезбјеђује максимално пријањање, због чега возач може да има проблеме у контроли над возилом и при кочењу.
Стручњаци саветују да у погледу правилног притиска у пнеуматицима поштујете препоруке произвођача возила наведене на етикети или плочици која се налази у близини возачевих врата, на поклопцу резервоара за гориво или у приручнику за употребу возила. Све од 1.8 до. 2.4 бара се толерише, а на новијим аутомибилима ће Вас ионако упозорити сигнална лампица.
Замена акумулатора и покретање аутомобила помоћу каблова
Да би аутомобил глатко и ефикасно обављао свој посао потребан је добар контакт акумулатора. Његово покретање може онеспособити већ неколико честица прљавштине, зато вам саветујемо, да редовно визуелно проверавате стање акумулатора, поготово ако је старији. Провера ће вам указати на то када морате очистите његове делове. Ако то никако не радите, можете очекивати краћи радни век акумулатора и десиће се неизвестан тренутак, када ћете остати са испражњеним акумулатором пре одласка на посао или слично. Пре чишћења делова акумулатора скините каблове - обавезно прво негативни. Ако су заглављени нежно користите шрафцигер, да их не оштетите. Онда очистите клеме. Користите базично, по могућности професионално средство, добро очистите клеме са њиме, исперите са водом и осушите са крпом.
Када се два аутомобила искључе, а каблови исправно повежу, тада се мотор упали и сачека се негде око пет минута како би се акумулатор напунио. О овим стварима се мора добро водити рачуна, пошто би у случају погрешног повезивања каблова могло да дође до кратког споја, па и пожара.
Замена метлица брисача
Замена брисача није никаква наука иако се врло лако може десити да не приметите да су вам се метлице истрошиле.Они искуснији могу да их замене већ за неколико минута, али уз правилно упутство вам неће требати дуже од 15 минута за исти такав посао. Није баш идеално, али барем вам неће требати помоћ.Прво се стари брисачи скину, ако је прикључак у облику слова Ј, односно У, брисач је у већини случајева само стављен на адаптер. Уколико имате модернији прикључак, вероватно ћете само притиснути језичак.
Сада треба бити опрезан. Када склоните брисаче пред вама ће остати само "рука", али, проблем је што ће ту остати опруга и уколико се рука брисача истргне и удари по стаклу, постоји вјероватноћа да ће оно да прсне.Уколико је све одрађено како треба, само треба пратити упутства са кутије и посао је завршен и потребно је проверити да ли брисачи раде.На ветробранско стакло нанесите мало течности за чишћење ветробранског стакла и неколико пута укључите брисаче.
Провера течности уља мотора и ветробранског стакла
Течности као што су моторно уље, уље за кочнице, течност за малопре поменуте брисаче и расхладна течност (нпр. антифриз) јесу животна снага сваког аутомобила.Да бисте проверили ове течности, морате бити донекле упознати са својим мотором, па би било пожељно добро погледати упутства које сте добили уз аутомобил.Ту ћете пронаћи информације како правилно пратити ниво течности и колико се често то треба урадити. Користан савет, увек пустите мотор да се охлади пре него што почнете проверу.
Фабрички је препоручено на колико пређених километара је потребно променити уље. Ако се одлучите да га сами мењате, као и филтер за уље, прво сачекајте да се мотор аутомобила потупуно охлади како бисте могли да почнете са радом. Прво морате подићи ауто или га ставити на канал и наравно проверити дали је безбедно радити испод њега. Испод картера поставите посуду са скупљање отпадног уља, одврните шраф на картеру и отворите чеп на мотору где се сипа уље, како би оно боље и брже истекло.
Замена филтера за уље
Фабрички је препоручено на колико пређених километара је потребно променити уље. Ако се одлучите да га сами мењате, као и филтер за уље, прво сачекајте да се мотор аутомобила потупуно охлади како бисте могли да почнете са радом. Прво морате подићи ауто или га ставити на канал и наравно проверити дали је безбедно радити испод њега. Испод картера поставите посуду са скупљање отпадног уља, одврните шраф на картеру и отворите чеп на мотору где се сипа уље, како би оно боље и брже истекло.
За то време можете заменити стари филтер уља са новим. Уклоните стари филтер уља кључем. Подмажите гумени заптивач новог филтера са неколико капи новог уља и онда га мало сипајте и у филтер. Ставите га назад на своје место и ручно затегните шраф на картеру. Сада сипајте ново уље у мотор помоћу левка у довољној количини. Саветујемо Вам да стари филтер и старо уље однесетие на рециклажу.