ОВО НИКАКО НЕ СМЕТЕ РАДИТИ: Ево које су најчешће ГРЕШКЕ када се мењају точкови!
Обратите пажњу...
Неретко се праве озбиљне грешке, пише сајт Половни аутомобили. Није ретка појава да возачи, посебно они млађи који су скоро положили, не знају да замене точак. И они који знају, неретко праве озбиљне грешке.
НЕВЕРОВАТНО: Продаја луксузних аутомобила у Србији порасла за 41/х3>
УСВОЈЕНА НОВА ПОМОЋ ДРЖАВЕ За нови аутомобил субвенције од 2.500 до 5.000 евра!
Уместо да се СМАЊУЈЕ, разлика између стварне ПОТРОШЊЕ ГОРИВА и званичних података, све је већа
Неки превише журе. Други срљају и паниче, како би се склонили са опасног места на путу. Ту су мрак, хладноћа, киша или се ауто налази на таквом терену да дизалица нема чврсто упориште.
Ово је 12 најчешћих грешака које могу лако да се избегну:
1) Нисте паркирали ауто на равну и чврсту подлогу (уколико постоји могућност).
2) Нисте повукли ручну кочницу пре замене точка (осим ако није аутоматска).
3) Нисте убацили мењач у брзину (осим ако је у питању аутоматик).
4) Нисте олабавили шрафове пре подизања аута – подигли сте ауто и онда схватили да не можете да окренете било који шраф на точковима.
5) Поставили сте дизалицу на погрешно место на ауту – постоје тачно одређене тачке на које се поставља дизалица. Ако их промашите, може да дође до разних оштећења.
6) Поставили сте дизалицу на лошу подлогу – ауто је веома тежак. Зато подлога на којој стоји дизалица мора да буде у стању да издржи велику тежину. Идеално је да то буде асфалт, али ако сте принуђени због безбедности да се склоните с пута, онда покушајте да нађете што равнију и чвршћу подлогу.
Постоји решење и за лошу подлогу, а то је постављање нечега што ће да спречи да дизалица утоне – то може да буде комад дебље панел плоче, даске и слично. У зависности од подлоге могу да послуже и тање и слабије ствари, али то треба проценити на лицу места.
7) Нисте ставили нешто испод других точкова да би се осигурало да ауто не спадне са дизалице услед (благог) нагиба, лоше подлоге и слично.
8) Поставили сте дизалицу укриво – дизалица треба да буде постављена под правим углом у односу на подлогу и ауто, иначе може доћи до "превртања".
9) Нисте припремили резервни точак пре подизања аута – уобичајена грешка. Возачи подигну ауто, скину точак са пробушеном гумом, и тек онда крену у потрагу за резервним точком. Ствар је у томе да би резервни точак требало да буде при руци приликом замене.
10) Нисте "избацили" све путнике из возила пре замене точка – поред тога што су тешки, нпр. деца умеју да "скачу" по кабини, чиме могу да сруше ауто са дизалице.
11) Мењате точак на узбрдици или низбрдици – постоји огромна шанса да ће ауто да спадне са дизалице, осим ако нисте ставили нешто испод осталих точкова и то тако да се спречи спадање са дизалице. Притом, шта год да сте ставили испод осталих точкова, приликом подизања аутомобила уз помоћ дизалице, треба константно пратити да ли су остали точкови и даље адекватно "осигурани", пошто подизањем аутомобила дизалицом остали точкови губе контакт са предметима које сте ставили испод њих.
12) Резервни точак се "испумпао" током година – то није велики проблем ако имате начин да га напумпате. Зато треба проверавати резервни точак, без обзира да ли је точак пуних димензија или тзв. ћопавац. После 10 или 15 година некоришћења и непроверавања та гума може да представља озбиљан ризик у вожњи.