ГЛЕДАЊЕ КРОЗ ПРСТЕ СТВАРА ВЕЛИКИ ПРОБЛЕМ: Реч струке о ТОЛЕРИСАЊУ брзине од 150КМ/Х
Законско ограничење је сада 130 на КМ/Х.
Саобраћајна полиција је дужна да спроводи закон и, као извршни орган, не сме да одступа од одлуке законодавног органа, каже Дамир Окановић поводом најава да би се на појединим деоницама ауто-путева могла толерисати брзина од 150 км/х.
Вршилац дужности директора "Путева Србије" Зоран Дробњак изјавио је у петак да ће предложити Министарству унутрашњих послова да се на деоницама на ауто-путевима где је дозвољена брзина 130 километара на час, толерише прекорачење од 20 километара на час.
То би значило да полицајци не кажњавају возаче који јуре до 150 на сат, на новим деоницама попут оне на источном краку Коридора 10, који је у суботу отварена за саобраћај у пуном профилу.
Стручњаци, међутим, тврде да оваква пракса није позната нигде у свету.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2018/05/17/novac-vetrobran.jpg?itok=uF4Omryd)
ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ: Ови аутомобили вреде ДУПЛО МАЊЕ након 5 година
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2014/12/30/hyundai-kina-fabrika.jpg?itok=n_dBdOs-)
НЕВЕРОВАТНО: У жестокој конкуренцији BMW-a, ПОРШЕА и ЛАМБОРГИНИЈА - победио ХЈУНДАИ
Дробњак је за Новости појаснио да не тражи измену закона, већ предлаже полицији да "гледа кроз прсте". Своју идеју први човек "Путева" правда податком да се сваке године на нашим коридорима број возила повећава од пет до шест милиона.
"Жмурењем" полицијских службеника би се, по његовом мишљењу, убрзао саобраћај и смањиле гужве. Неће бити дозвољена та брзина на свим ауто-путевима, већ само на одређеним деоницама где на знаку пише 130, наводи Дробњак.
- То би важило на делу ка Хоргошу, на јужном краку Коридора 10 ка Нишу, као и на новој деоници од Пирота до Димитровграда. Та брзина неће важити за тунеле, где је, на пример, на Коридору 11 ограничење 80 километара на сат.
На примедбу да би толерисањем прекорачења брзине била угрожена безбедност саобраћаја, Дробњак каже да статистика показује да на ауто-путевима има најмање саобраћајних несрећа у односу на све остале путеве.
Међутим, Дамир Окановић, директор Комитета за безбедност саобраћаја, упозорава да је оваква пракса правно немогућа и недозвољена.
- Саобраћајна полиција је дужна да спроводи закон и, као извршни орган, не сме да одступа од одлуке законодавног органа - сматра Окановић.
- Не може МУП да буде изнад Скупштине Србије, која је донела закон по којем је ограничење 130 километара на сат. Нико, па ни полиција, не сме да се стави изнад закона. Не могу они да послушају Дробњака и да не примењују закон. Ако би то било тако, као што појединци замишљају, онда бисмо могли тражити да МУП толерише алкохол у крви возача до 0,8, као и да остале прописе спроводи селективно - објашњава он.