ГУГЛОВ ПРОЈЕКАТ ОБЕЋАВА: Да ли ћемо се коначно решити гужви на семафорима и раскрсницама?
Показују велики потенцијал технологије у смањењу загушења.
Две године након што су представили пројекат Греен Light, чији је циљ да се вештачком интелигенцијом и анализом података са Гугл мапа смањи гужва на раскрсницама, односно заустављање на семафорима, чиме се смањује потрошња горива и емисија гасова стаклене баште, из Гугла су објавили досадашње резултате које су постигли у оквиру пројекта.
ЈЕФТИНИЈЕ РЕГИСТРАЦИЈЕ: Ево које све олакшице спрема Влада Србије, али само за ВОЗАЧЕ ОВИХ ВОЗИЛА
НЕВЕРОВАТНО: Француска задала "немогућу мисију" Кинезима, угрожена нека од најпопуларнијих возила
НИСТЕ СПРЕМИЛИ АУТОМОБИЛ ЗА ЈЕСЕН? Испоштујте ових 14 ставки, може вас поштедети РАЗНИХ МУКА
А резултати су изузетно позитивни и показују велики потенцијал технологије у смањењу загушења, али и у борби против климатских промена. Поред смањења емисије штетних гасова за десет одсто на раскрсницама, Гуглова технологија се показала одличном за синхронизацију семафора и има потенцијал да смањи застоје на семафорима за чак 30 одсто.
Гугл је од почетка пројекта до сада проширио пројекат на 70 раскрсница у 12 градова широм света – од Сијетла, преко Рио де Жанеира и Хамбурга, до Џакарте. За наредну годину компанија планира ново проширење и инсталацију своје технологије у више градова.
Научници из Гугла су развили АИ модел сваке раскрснице на којој се користи њихова технологија – овај модел је узео у обзир бројне параметре, од дневног саобраћаја до положаја семафора и времена активирања зеленог и црвеног светла.
Користећи вештачку интелигенцију, као и податке са мапа, Гугле прави обрасце и препоруке за ток саобраћаја који оптимизују постојеће планове управљања семафорима.
Технологија такође може да координише друге оближње раскрснице како би створила још бољи проток саобраћаја на ширем подручју, што све резултира краћим заустављањем на семафорима.
- На пример, можемо препознати прилику за координацију између раскрсница које још нису синхронизоване и дајемо препоруке за семафоре како би саобраћај био ефикаснији на већем делу пута - објаснио је потпредседник Гугла за истраживање и инжењеринг Јоси Матијас.
Оно што је битно напоменути јесте да примена њихове технологије не захтева изградњу нове инфраструктуре, већ може без проблема да ради на постојећој инфраструктури. Инсталација је веома брза и нема трошкова за градове, наводи Гугл.