Смета вам бука коју праве точкови? Хонда има решење
Још 2010. године, компанија је представила први практични резонатор за смањење буке, а сада је развила резонатор друге генерације који је упола мањи од првобитног.
Аутомобилске гуме и њихово котрљање по путу стварају велику буку, која се (субјективно) највише чује код електричних аутомобила, с обзиром да је електромотор тих, али нема велике разлике ни код аутомобила на бензин и дизел.
Ова бука допире до путника у кабини возила и омета их у разговару или слушању аудио уређаја.
Хонда има генијално решење за проблем - скривене резонаторе који раде на поништавању буке коју производе гуме. По свом дејству, они подсећају на слушалице за поништавање буке.
Инжењери Хонде су успели да израчунају фреквенцију звука гуме и створе пасивне резонаторе. Поставили су их на унутрашњу површину точка и тако наводно успели да смање буку.
Бука која се ствара унутар гуме назива се резонанција цеви и преноси се кроз огибљење у кабину аутомобила стварајући препознатљив звук котрљања пнеуматика који чују путници у возилу.
Хонда је користила концепт Хелмхолцове резонанце, феномена који ствара звук када особа дуне преко врха празне боце, да створи резонатор који се обавија око точка и генерише фреквенцију да потисне резонанцију гуме када се ваздух креће унутар пнеуматика.
Резонатори су направљени од лаке смоле. Још 2010. године Хонда је представила први практични резонатор за смањење буке, а сада је развила резонатор друге генерације који је упола мањи од претходног.