ИСТИНА ИЛИ НЕ: СУС мотори ће се користити и 2050. године
Један од највећих заговорника електрификације у Европи, групација Stellantis, интензивира тему и уједно мења плочу.
Ова информација није од јуче, али мултинационална групација све више истиче да ће аутомобили са моторима са унутрашњим сагоревањем (СУС) наставити да возе путевима и 2050. године, углавном захваљујући синтетичким горивима.
ВОЗАЧИ, ПАЗИТЕ ШТА РАДИТЕ: У петак ступа на снагу нови закон - почиње ОДУЗИМАЊЕ ВОЗИЛА за ове прекршаје
СТИЖЕ НОВА ВОЗАЧКА ДОЗВОЛА: За одређене моделе аутомобила уводи се нова категорија
КОЛИКО УТИЧУ НОВА ПРАВИЛА САОБРАЋАЈА? Да ли се мењају прописи и за електричне бицикле? Ево у коју категорију они спадају
Иако већина произвођача аутомобила већ има припремљене планове за прелазак на електричну еру, аутомобили с класичним моторима неће тако скоро нестати с путева. Ово мишљење стиже из групације Stellantis, која је уједно један од највећих заговорника електрификације од њених почетака, а у последње време, очигледно под притиском из Кине, све више интензивира ову тему.
Према речима Кристиана Мулера, старијег потпредседника ове мултинационалне групације, аутомобили с термичким моторима продати до 2029. године наставиће да круже европским и светским путевима и 2050. године.
То ће бити могуће захваљујући коришћењу синтетичких горива с ниским емисијама, уместо традиционалних горива, која би одржала у животу термалне моторе и након 2035. године када би званично требало да буде произведен последњи аутомобил с "класичним" мотором. Из Stellantisa оптимистично јављају да су у сарадњи с арапском нафтном компанијом Арамцо тестирали старе и нове термалне моторе. Резултати тестирања показују да чак 24 врсте мотора с унутрашњим сагоревањем, које производи Stellantis од 2014. до данас, могу да раде на синтетичка горива без икаквих модификације мотора.
Процењује се да су такви мотори потпуно компатибилни с новим синтетичким горивима и присутни у око 28 милиона аутомобила на путевима у Европи. У тој комбинацији постоји и потенцијал за смањење емисије ЦО2 до 400 милиона тона на Старом континенту између 2025. и 2050. године.