Најпре се није звао YUGO, а ни то име НИЈЕ добио по Југославији! Ове истине о чувеном ауту НИСТЕ ЗНАЛИ
Легендарни аутомобил на овим просторима...
Иако је реч о једном од нама најпознатијих аутомобила, увек постоје неке занимљивости које су мање познате широј јавности. Такав је случај и са "југом". У наставку можете прочитати десетак занимљивости из књиге Џејсона Vujića "Yugo - успон и пад најгорег аутомобила у istoriji" (The Yugo – The Рисе анд Fall оф the Worst Цар ин History).
Због снежних падавина успорен саобраћај на ОВИМ ДЕОНИЦАМА!
И ТО СУ ИЗМИСЛИЛИ: Ово је једини ауто у којем МРШАВИТЕ док га возите! (ВИДЕО)
ШКРИПЕ ВАМ КОЧНИЦЕ? Ево зашто овај проблем НИКАКО НЕ СМЕТЕ ИГНОРИСАТИ!
Првобитно име
Радно име "југа" било је "застава 102". Чак је тај назив коришћен и домаћој штампи.
"Југо" није назван по Југославији
Иако звучи логично да је назван по бившој нам држави, "југо" је добио има по истоименом морском ветру. Вујић у својој књизи пише да то урађено по узору на Фолксваген који је тада тако "крстио" своје моделе, као што су "пасат" и "широко".
Y
"Југо" се у почетку писао са "ј". Касније је преимењен у "Yugo" како би звучао интернационалније и био примамљивији купцима у иностранству.
Дизајниран у Италији
Њега су осмислили Фијатови дизајнери и Заставини инжењери 1978. године у Фијатовом дизајнерском центру у Торину. Базиран је на легендарном "фијату 127", који је био проглашен за Европски ауто године 1972. Ипак, у односу на тај хечбек, "југо" је имао нешто краће међуосовинско растојање, као и потпуно нов дизајн спољашњости.
Дан пред Дан Републике
Серијска производња покренута је 28. новембра 1980. године. Овај датум није случајно одабран, јер је тако први примерак био завршен на Дан Републике, 29. новембра.
Yugo Америца и Субару
Иако је нама најчувенији по довођењу "југа" на америчко тржиште 1986, Малколм Бриклин је непуне две деценије пре тога Американце упознао са јапанским Субаруом. Овај амерички бизнисмен ће остати упамћен и по спортском моделу "бриклин СВ-1" који се производио средином седамдесетих и доживео гору судбину од "југа" на америчком тржишту.
Робови или Словени
Неки амерички политичари противили су се увозу аутомобила из комунистичке Југославије тврдећи да се, због изузетно ниске цене, ради о дампингу. Могла се чак чути и оптужба да Застава користи "робовску радну снагу", што је председник компаније Yugo Америца, Бил Прајор, одбацио духовитом игром речи: "Они не користе робовску (славе лабор), већ словенску радну снагу (Слав лабор)".
Амбасадор у "југу"
Иако је "југо" убрзо постао омражени аутомобил, барем један Американац га је волео. У питању је амбасадор САД у тадашњој Југославији, Џон Даглас Скенлан, који је крајем 80-тих био вожен по Београду у жутом "југу" са америчким заставицама на блатобранима.
Бољи од Сааба
На америчким "креш тестовима" (УС НЦАП) "југо" се није баш показао. Међутим, у тесту судара при брзини од 35 миља на сат (56 км/х) постигао је бољи резултат од "субаруа ГЛ" (у категорији безбедности возача) и "саба 900" (у категорији безбедности путника).
Поклон за Тита
Иако су први серијски модели изашли након Титове смрти, маршал је ипак добио примерке "југа". Некадашњи Заставин директор, Тома Савић, рекао је да су два прототипа Југа поклоњена Јосипу Брозу. Нажалост, њихова судбина није позната.
"Иноченти корал"
Југо је током свог животног века, уз разна имена у иностранству, био брендиран и као "Innocenti Корал". "Југо" је касније добио тај назив и на домаћем тржишту. Иначе, Иноченти је италијанска компанија која је после Другог светског рата израђивала скутере, а у Италији је производила лиценциране верзије неких британских модела, попут "минија".