Изашли са исте траке али имају другачији МИРИС: Због њих у новим аутомобилима имате “ДРУГАЧИЈИ” осећај (ВИДЕО)
Сви знамо колико је тешко задовољити широк круг корисника.
Како је аутомобил производ састављен од низа материјала који могу бити изложени различитим условима околине, посебно у погледу температуре, изузетно је важно који мириси ће се осећати у путничкој кабини током експлоатације возила.
Аутомобилска индустрија је последњих деценија постала изузетно сложена. Произвођачи воде рачуна о свему и свачему, чак и о томе како ће унутрашњост четвороточкаша мирисати.
Како је аутомобил производ састављен од низа материјала који могу бити изложени различитим условима околине, посебно у погледу температуре, изузетно је важно који мириси ће се осећати у путничкој кабини током експлоатације возила.
Мириси у кабини саставни су део доживљаја вожње и самог комфора, а да нешто не пође по злу побринуће се тзв. мајстори чула мириса (smellmasteri).
Ови специјализовани радници у Nissanu проверавају све серијске моделе јапанског произвођача по питању мириса. Сам посао у почетку не делује превише тешко, али је на крају веома сложен и одговоран.
Уосталом, сви знамо колико је тешко задовољити широк круг корисника, а у случају мириса новог аутомобила, то је посебно тежак задатак.
Риуносуке Ино је један од мајстора мириса који раде у техничком центру у Атсугију.
За Европу се са друге стране стара посебан тим који предводи Питер Карл Истленд, док је у Америци главна и одговорна Тори Карл.
Наиме, не миришу сви аутомобили исто, чак ни када говоримо о једној марки и једном моделу. Наиме, мириси се комбинују по афинитетима, па, на пример, европски Nissan и онај у Америци не миришу идентично.
У Nissanu кажу да човек може да региструје стотине различитих мириса, а већина њих остаје сачувана у сећању и повезана је са одређеним осећањима. Мириси у кабини су зато веома битни, а проверавају се посебно за возача и за путнике.
Нарочито је важно како мирише волан или командна табла, односно површине најближе путницима.
Процена мириса се врши у посебној лабораторији са опремом којом се прецизно контролише влажност и температура. Циљ је јасан, а то је да по питању мириса сваки ауто пружи задовољавајући комфор.
Притом, “smellmasteri” морају да реагују брзо јер се мозак постепено навикава на неки мирис. Имају свега неколико минута, а потом морају да се “ресетују”. Ино то ради тако да “оњуши” своју руку у пределу лакта. То је препознатљив мирис који га враћа на почетак и омогућава прихватање нових мириса.
И не само то, њихова радна одећа не сме да буде бити опрана детерџентом, а не смеју ни да буду пушачи.
Такође, храна попут белог лука није им дозвољена, барем један дан пре посла.
Сви заинтересовани за овај посао могу се пријавити и тестирати. Уколико се покаже да имају добро развијено чуло мириса, имаће прилику да обављају један и те како занимљив посао.