ЈЕДНА ОД НАЈСТРЕСНИЈИХ СИТУАЦИЈА ЗА СВЕ ВОЗАЧЕ: Шта урадити кад аутомобил НЕЋЕ да УПАЛИ?
Узроци и могућа решења.
Сигурно вам се некада догодило да устанете ујутру, спремите се да кренете на посао, уђете у ауто, седнете за волан, пробате да га стартујете, а он – ћути. Или можда мало вергла, али да упали – нема шансе. Наизглед је све у реду, дан је диван, сучан, савршен за вожњу, али ауто не даје знаке живота. Па шта му је сад?!
Током година аутомобили су постали много поузданији и сигурнији. Али с обзиром на то да се сваки аутомобил састоји од огромног броја делова, чак и најпоузданија возила нас могу изненадити. Зато је итекако важно да водите рачуна о свим деловима аутобила и док возите, како вас не би изненадиле неке непријатне ситуације.
ДОСЕГНУО ЈЕ ТАЧКУ ИШЧЕЗАВАЊА: Присетимо се Берија Њумена и његове НЕЗАБОРАВНЕ машине (ВИДЕО)
(ФОТО) ДАН ШАМПИОНА ДРИФТА: Вицешампион СКИНУТ са престола, ова ГРЕШКА га коштала КРУНЕ
СИГУРНОСТ НА ПРВОМ МЕСТУ: Смарт ForTwo, као један од најсигурнијих малих градских аутомобила
Уколико ваш ауто неће да упали, важно је обратити пажњу шта се дешава оног тренутка када окренете кључ. Звук који мотор направи када окренете кључ може бити главни показатељ шта је посреди и шта је главни кривац. Уколико аутомобил уопште не реагује тј. мотор се не врти када се стартује то онда и није толико лоше као што на први поглед изгледа. Доста боља ситуација за све возаче који имају проблем са стартовањем возила јесте да када окренете кључ ауто не вергла уопште, него кад ауто вергла, а неце да упали.
Разлози за проблем са паљењем могу бити многобројни, а важно је знати да су сви они решиви и не морају бити ни мало скупи, чак их можете решити и у свом дворишту. За почетак, уверите се да волан није закључан. Празан резервоар је још један једноставан разлог, који је врло могућ, нарочито ако вам мерач не ради најбоље. Тако може да вам се деси да потрошите гориво до последње капи, да се практично на испарењима довезете до куће, и сутрадан – неће да упали.
Али ако ауто и даље неће да упали, можда је у питању један од ових 7 разлога:
-
Мртав акумулатор - Празан акумулатор је најчешћи разлог зашто се аутомобил не покреће. Ако имате тестер акумулатора, проверите у каквом је стању. Ако га немате, замолите некога од комшија или пријатеља да вам помогне да упалите уз помоћ каблова или бустера за паљење.
-
Корозија акумулатора - Оно што се често дешава је корозија акумулатора, која може да изазове проблеме. Проверите и очистите клеме, да бисте били сигурни да постоји чиста веза, а онда покушајте поново да упалите ауто. Ако видите корозију коју не можете да уклоните најједноставнијим чишћењем, питајте у некој продавници ауто делова. Запослени ће вас упутити шта да купите и пробате поново.
-
Лош стартер мотора - Стартер мотора је одговоран за физичко окретање и покретање мотора. Ако је ово проблем, ту нема неке велике мудрости, мораћете да га замените.
-
Лош зупчасти каиш - Зупчасти каиш обезбеђује да се вентили мотора отварају и затварају у одговарајућем интервалу, тако да се вентили и клипови никада не додирују. Овај каиш је најважнија ставка за одржавање у вашем мотору. Неисправан зупчасти каиш може проузроковати катастрофална оштећења која понекад захтевају и потпуну замену мотора. Произвођачи аутомобила у упутствима увек наводе када треба променити зупчасти каиш. Ово се обично заснива на километражи; а генерално, треба га заменити на сваких 100.000 километара или на пет година, шта год да од та два, дође прво.
-
Напукла или сломљена разводна капа - Разводна капа усмерава напон од намотаја за паљење мотора, до свећица. Ако влага уђе испод поклопца, то може узроковати проблеме на вашем аутомобилу. Обришите је чистом, сувом крпом пре него што је вратите на место. Обавезно је замените, ако је оштећена.
-
Лош калем за паљење - Завојница за паљење претвара напон акумулатора у електричну искру. Оштећен калем за паљење значи да нема довољно "сока" за то. Требаће вам мултиметар (алатка за мерење електричне струје, напона и отпора), да бисте тестирали јачину струје која пролази кроз калем.
-
Зачепљен филтер за гориво - Зачепљен филтер за гориво спречава да довољно горива стигне до мотора. Све што овде можете да учините је да га замените новим. А ако и даље не можете сами да решите проблем, или се не осећате пријатно да сами "роните" испод хаубе, позовите свог аутомеханичара да дође и погледа о чему се ради. Ако је квар мањи, можда ће моћи да га реши на лицу места, али ако је у питању нешто озбиљније, мораће да га одшлепује до сервиса.
Одржавање аутомобила никада није било лако. Кроз историју аутомобилизма, рентирање је дуго имало примат у односу на куповину аутомобила. Управо због тога, што се поседовање аутомобила одувек сматрало луксузом. Данас аутомобила има много више, али како се прописи везани за њихову техничку исправност стално мењају, често можете чути од власника да озбиљно размишљају о томе да се одрекну личног, па возе изнајмљени аутомобил.