ЈЕДНОСТАВАН ТРИК! Ево како да без муке СТАРТУЈЕТЕ ВАШЕГ ДИЗЕЛАША у хладом ЗИМСКОМ јутру
Важно за све возаче!
Три пута укључите грејач, па тек потом електропокретач!
Јесте ли знали да се побољшањем поступка паљења хладног дизелског мотора може олакшати паљење и продужити век виталних склопова мотора?
БОМБА ИЗ ТЕСЛЕ! Спремили ЕЛЕКТРИЧНУ ЗВЕР - НАЈБРЖИ ауто до сада: До 100 км/х за 1,9 секунди (ВИДЕО)
То ће лако схватити они који су хладног дизелаша палили попут бензинца. Наиме, дизел мотор, за разлику од бензинског, нема свећице за паљење, а гориво се пали након убризгавања у врући ваздух (загрева се високом компресијом током другог такта). Али, код ниских температура хладни цилиндри и коморе за сагоревање охладе угрејани ваздух, па је паљење отежано.
То је разлог због чега су дизел мотори опремљени електроотпорним грејачима, по једним у свакој комори за сагоревање. Уграђени су непосредно у близини убризгивача те се тиме омогућава, односно олакшава паљење. Због тога је поступак паљења дизелаша другачији. Након што се укључи контакт, упали се жути симбол грејача, који, кад су температуре ниже од 4 степени Целзијусових (код неких мотора кад су ниже од нуле), показује да је укључен грејач. Он се притом, на врху, загрева на температуру црвеног усијања (850 до 1200 степени Целзијусових).
Прочитајте и:
- БОМБА ИЗ ТЕСЛЕ! Спремили ЕЛЕКТРИЧНУ ЗВЕР - НАЈБРЖИ ауто до сада: До 100 км/х за 1,9 секунди (ВИДЕО)
- КОМПЛЕТАН ТЕСТ ЗА ВОЗАЧЕ! Погледајте ове раскрснице и реците КО има ПРВЕНСТВО пролаза? (ВИДЕО)
- Возили су по највећем пљуску, брисачи им отказали, а онда су урадили ово! (ВИДЕО)
Вишеструким паљењем грејача, пре укључивања електропокретача, подиже се температура у комори за сагоревање те се осигурава лакше и 'мекше' паљење.
Кад се, након неколико секунди лампица угаси, а трајање укључености зависи од okolne temperaturw, треба додатно закренути контактним кључем и упалити мотор. Ако се на ниским температурама примени поступак паљења као код бензинца (без чекања на гашење лампице), мотор не може упалити, или се упали након дугог верглања. А када и упали, то се догађа уз снажан удар и потрес. Тада настаје велико динамичко оптерећење на све покретне делове мотора, посебно на зупчасти ремен, односно ланац, клипни механизам.
Управо трајност тог склопа је рак-рана многих нових дизелаша. Укључивањем грејача осигурава се паљење, али се не може избећи снажан удар (динамичко оптерећење у тренутку паљења). Код дизел мотора који се пале кључем, каквих је 99 посто у промету (код нових с паљењем "на дугме" то није могуће) могуће је направити паљење у три корака, чиме се знатно олакшава паљење и смањују све негативне појаве повезане с тим:
Поступак је могућ само код аутомобила с паљењем контактним кључем, а не код оних с 'trendovskim' дугметом, који аутоматски, након искључивања грејача, покрећу стартер.