СТЕГАО ЈЕ МИНУС: Ево шта чинити кад ДИЗЕЛ мотор неће да упали због екстремне ХЛАДНОЋЕ!
Многи праве кобне грешке и униште ауто.
Ексремно ниске температуре стигле су ове године и до нас, а према прогнозама метереолога, минуса ће бити и у фебруару и марту. У оваквим условима, возачи се сусрећу са многим проблемима, а један од њих јесте и питање зашто су дебели минуси ноћна мора за возаче дизелаша и шта се може урадити ако дизел мотор неће да упали.
Парафин се у дизелском гориву, наиме, на ниским температурама кристализује, а ти кристали зачепљују поре филтера горива. Што је температура нижа, кристали постају све већи, а кад се повећају довољно да блокирају проток горива кроз филтер, мотор не може ДА СЕ покрене.
Код модернијих мотора произвођачи том проблему доскачу уградњом грејача у кућишта филтера, па се проблем ређе дешава. Уз то, дизелском гориву на пумпама се додају адитиви, зависно од доба године, а као додатну помоћ данашњи дизелаши имају и сензоре који откривају воду на дну филтера и паљењем жуте лампице упозоравају власника да је време за акцију. На дну дизелских филтера обично се, наиме, налази шраф за испуштање воде. Кад лампица засветли, обавезно је испустите или, још боље, замените филтер. Мирније ћете спавати, а трошак није велики.
ОВО ЈЕ СМРТ ЗА ВАШ АУТО: А сви то радимо! Ова навика возача уништава МОТОР
Код дизелаша, високопритисне пумпе за убризгавање посебно пате зими, јер се подмазују искључиво самим горивом. Ако због кристализисања парафина настане штета на пумпи или бризгаљкама, гаранција се не признаје.
Проблем настаје и кад се ретко или мало возите, а власник сте дизелаша који с једним резервоаром може да пређе и више од 1.000 километара, па у највећу зиму, кад је гориво на пумпама адитивирано до -15 °Ц, уђете с горивом купљеним пред крај септембра и адитивираним до 0 °Ц. На агрегату за точење горива истакнута је налепница о класификацији горива.
Узмимо за пример да сте дизелашем кренули на скијање у Алпе, где је јутарња спољна температура -20 °Ц, а у резервоару имате наш, домаћи еуродизел адитивиран за употребу на -15 °Ц или чак -10 °Ц. Аутомобил ћете преко ноћи оставити на отвореном испред хотела, па бисте ујутро могли да имате проблем.
МАЛЕР! Заборавио где је паркирао BMW-a, нашао га после 6 МЕСЕЦИ - а онда је стигао и рачун...
Зато је најбоље што пре да наточите локално дизел гориво, адитивирано за локалне услове, или једноставно да купите адитив који ће тачку филтрабилности додатно снизити. Садржи твари које се вежу на кристале парафина и спречавају њихово повећавање с падом температуре, па не могу да зачепите филтер. На етикети ћете видети колико је адитив јак (у просеку снижавају тачку филтрабилности за додатних 20 °Ц). Читајте упутства и не претерујте с дозом, пише АутоКлуб Јутарњег листа.
Ако вам се дизел и смрзне, не очајавајте. Не форсирајте с верглањем, ако не иде – не иде. Парафин се већ кристализовао, само ћете исцрпити, па можда и оштетити акумулатор или електропокретач. Боље је да аутомобил одгурате у подземну гаражу или неко топлије место. Чак и паркирање изнад шахта канализације (циљати моторни простор) даје добре резултате, јер из њега излази топао ваздух, али будите стрпљиви, попијте кафу и вратите се за сат времена.
Ако можете да доведете струју каблом, угрејте филтер и систем за убризгавање феном за косу. Наравно, будите пажљиви да не растопите пластику ако користите радионички фен, док фризерски можете да оставите да ради под затвореном хаубом без бриге – нациљајте филтер, затворите хаубу и оставите га десетак минута.
Легенде о точењу бензина у резервоар неће упалити, а и можете да оштетите делове система убризгавања, поготово на новијим дизелашима. Ако претерате, можете у потпуности да уништите мотор (неконтролирано изгарање смесе) или ће га електроника зауставити, па ћете бити присиљени да зовете сервис. Исто важи и за паљење ватре испод мотора.