Када је уље у мотору превише старо и какве везе МУЉ И ВЛАГА имају са тим
Што се дуже налази у мотору губи вискозитет и постаје мање ефикасно када је правилно и ефикасно подмазивање мотора у питању...
При сваком техничком прегледу, а они који много возе и чешће, возачи се питају да ли је право време за замену уља. Километража који произвођачи дају као оптималну за замену, често може да буде и превелика, па ће мајстори пре рећи да уље треба променити на 15 уместо на 30 хиљада пређених километара.
Различита возила имају и различите потребе када је одржавање у питању, па се тако за неке новије аутомобиле чак препоручује замена уља и на мањим интервалима од 15.000 километара, једном у 6 до 12 месеци.
Уље са протоком времена губи своја својства. Што се дуже налази у мотору губи вискозитет и постаје мање ефикасно када је правилно и ефикасно подмазивање мотора у питању. Синтетичка уља спорије губе своја својства, што значи да ће интервал њихове промене бити дужи, али ће с временом и она постајати све мање ефикасна.
Лошиља уља, која много брже и више деградирају, могу да изазову појаву "муља" у мотору, који може делимично или потпуно да спречи његов проток.
Ако спадате у оне који не возе превише често, па спорије достижете неопходну километражу - то не значи да не треба да мењате уље. Оно чак може и да буде исправно, али се ту јавља проблем влаге.
Наиме, ако не возите кола превише често, мотору ће требати више времена да се загреје и достигне радну температуру, па ће много спорије исушивати влагу из мотора. У таквој ситуацији, уље није у стању да подмаже мотор како би требало. А да би влага из мотора нестала, потребна је непрекидна вожња од 15 до 20 километара.
Свакако је препоручљиво да бар једном месечно потверите ниво уља у мотору, како бисте увек имали у виду колико га има. Када извучете шипку за проверу, обратите пажњу на изглед уља, односно на типичне знаке које указују на лоше уље или оштећење мотора.
Ако уље изгледа светлије и има мехуриће, могуће је да течност за хлађење цури у мотор, што често може бити и знак унутрашњег оштећења мотора (највероватније од металних делова који нису довољно добро подмазани).
Такође, ако вам се учини да се уље превише пресијава или мирише на неку другу течност, право је време за одлазак код мајстора.
Како се проверава стање уља
Анализа узорка уља из мотора не би требало да је превише скупа, а заиста може да вам каже колико је времена, односно пређених километара, потребно између две промене уља. Провера стања уља, односно стања мотора, изводи у неколико корака, обично при његовој замени.
- Узимање узорка
Узорак старог, прљавог уља из мотора се не узима када је мотор хладан, већ га је потребно пустити да још једном прође кроз мотор.
- Стартовање мотора
Потребно је загрејати мотор како би уље још једном, последњи пут пре промене, прошло кроз њега. Загрејаније уље ће, такође, слободније тећи када се буде празнило из мотора.
- Истакање старог уља
Могуће је узети и само мали узорак уља, али је такође могућа да он не би био сасвим репрезантативан. Због тога се препоручује да се узорак узима из млаза који истиче из мотора приликом испуштања уља, пре замене. Узорак се узима негде на половини истакања старог уља из мотора.
Анализом тако узетог узорак уље може се видети стање мотора и одредити препоручени интервал за његове будуће замене.