ВЛАГА И ЗАМАГЉЕНА СТАКЛА: Ево КАКО СЕ РЕШИТИ кондензације у аутомобилу
Важно је знати...
Мокра стакла у унутрашњости аутомобила посебно су чест проблем у зимским месецима, али као што је већина возача свесна, ове појаве често нису поштеђени ни у другим годишњим добима.
Наплата путарине на основу пређене километраже од 2026?
ПУНА ЦРВЕНА ЛИНИЈА СТИГЛА НА ПУТЕВЕ: Шта то значи за возаче?
Свако од нас се носи са тим на свој начин, па се неки ослањају на снагу вентилације, по могућству уз помоћ клима-уређаја, а неки су временом развили посебне методе брисања и сушења прозора. Специјалним сунђерима, крпама, новинским или кухињским папиром... или комбинацијом свега наведеног.
И без обзира којој групи припадају, већина возача заправо престане да размишља о кондензацији чим осуши стакла и настави вожњу. А не би било лоше да су мало информисанији, пише Ревијахак.
За почетак, да би разумели најбољи начин за решавање овог проблема, возачи би требало да се упознају са његовим узроцима. Једноставно, кондензација се јавља у ситуацијама када постоји разлика у температури и влажности унутар возила и ван њега, односно када хладна површина (попут стакла) дође у контакт са влажним и/или топлим ваздухом.
У пракси то најчешће постаје приметно када путници зими уђу у хладан аутомобил: ваздух који издишу је веома топао у односу на унутрашњост возила, а на стаклима ће се врло брзо појавити приметна влага. Што више путника уђе, јасно је да ће се ова појава брже и израженије приметити, а возач ће тада прибећи једном од већ описаних метода чишћења.
Међутим, важно је знати да кондензација у аутомобилу може да настане и без присуства путника, што указује да постоји још неки извор влаге у возилу, један или више њих. На пример, влага ће постати приметна ако сте после кише оставили мокру мајицу или другу одећу или обућу у аутомобилу или ако мокре или натопљене патоснице нису довољно добро осушене.
У овом случају је јасно шта треба да се уради: најважније је уклонити све изворе влаге из возила, а затим га добро осушити, најбоље комбинацијом различитих метода.
Неки од најбољих и најбржих резултата за класично одмагљивање ветробранског стакла се постижу коришћењем клима-уређаја, посебно његовог дугмета за одмрзавање/одмагљивање ветробранског стакла.
Комбинација топле струје и клима уређаја је добитна јер АЦ систем извлачи влагу из ваздуха (уосталом, то потврђује и барица која је увек уочљива испод возила у коме ради "клима"), што значи да прозоре неће имати шта да замагли.
Али шта учинити ако у аутомобилу нема клима-уређаја, или ако описани метод не даје задовољавајуће резултате? Може помоћи коришћење неког од средстава намењених за извлачење влаге из ваздуха или за темељно проветравање и сушење унутрашњости возила.
Могуће је користити фен (нпр. за мокра седишта) или оставити аутомобил или бар прозоре отворене на сунцу неколико сати. Међутим, ако имате влагу у возилу, најважније је пронаћи све њене трагове, а затим и узроке.
Видите замагљене прозоре, а шта је са влагом у теписима и испод њих? У пртљажнику и простору за резервни точак? Проверите да ли тамо има знакова влаге или, још горе, воде.
По правилу се ради о најнижим деловима возила и ако негде у аутомобил цури или капље вода - што је могуће ако се, на пример, ради о старијем возилу са оштећеним или напуклим гуменим заптивкама врата или поклопца пртљажника - лако може завршити баш тамо.
Исто важи и за мале пукотине на фаровима: можда мислите да вам не штете, али и влага кроз њих може ући у возило. Шта то може значити не треба посебно објашњавати: осим лима који може да пати од корозије, још више главобоље код власника могу изазвати проблеми са струјом.
Велики број аутомобила, посебно новијих, има осетљиву електронику на дну пртљажника, укључујући на пример акумулатор и ел. инсталације са разним конекторима. Зато не будите лењи, већ погледајте ту и тамо испод тепиха, ако реагујете на време могли бисте да спречите велики проблем.