КАМЕРЕ УМЕСТО ОГЛЕДАЛА: Да ли би сте радије гледали у спољне ретровизоре или у огледало?
Ово је будућност...
Lexus је први пут применио ову технологију пре пар година на свом моделу ЕС у Јапану.
Камере и дигитални екрани који замењују традиционалне ретровизоре са огледалима одавно нису новост у ауто-индустрији, али се, углавном због локалних прописа, још увек ретко примењују на продукцијским моделима.
Ова технологија сада стиже и на европско тржиште, тачније у Велику Британију, где је то законом дозвољно. Купци Lexusa ЕС 300х на Острву могу да наруче "дигиталне" спољне ретровизоре као опцију по цени од 1.600 фунти (око 1.900 евра).
СПРЕМИЛИ НОВУ ЗВЕР: Астон Мартин Вантаге Роадстер, уживајте
ОСТАЛИ СУ "КРАТКИ": Јагуар зауставља производњу електричног модела
ДА СЕ НАЈЕЖИШ: Послушајте како звучи нови Lamborghini
Возачи ће тако, уместо у класични спољни ретровизор, "бацати" поглед на 5-инчне екране смештене у предњим угловима путничке кабине, испред "А" стубова аутомобила.
Камере које одмењују огледала у ретровизорима налазе се у малим кућиштима споља, на месту где су се раније налазили конвенционални ретровизори.
Lexus наводи више предности ове технологије, укључујући проширену слику на саобраћај позади које камере омогућавају, као и елиминисање такозваног "мртвог угла" који постоји код класичних ретровизора са огледалом.
Такође, мала кућишта у коме се налазе камере (услед мање чеоне површине) смањују отпор ваздуха и буку у кабини током вожње великим брзинама.
Слика на мониторима је увек јасна, без обзира на то да ли пада киша или снег, што је још једна од предности у односу на огледала у ретровизорима.
Читав систем увезан је са системом Блинд Спот Монитор, а камере се у ноћној вожњи аутоматски прилагођавају када наиђе аутомобил отпозади, како би се спречила заслепљеност од његових фарова.
Lexus је предвидео и опцију проширеног приказа оног што камера види у случају кретања у рикверц, како би возач имао ширу слику и бољу прегледност.
Када се мењач избаци из рикверц позиције, враћа се стандардни приказ слике на дисплеју.
Lexus ће ову технологију представити европској публици у марту, на Сајму аутомобила у Женеви 2020.