Казне за пешаке коштају као Светог Петра кајгана, а ако је са вама ДЕТЕ - чувајте се!
Савремено доба уједно је и брзо, стога не чуди што су грађани константно у некој трци са временом. У тој трци често заборавимо да водимо рачуна о најосновнијем - безбедности.
Зато су удеси, судари и незгоде у саобраћају, некада и са фаталним последицама, врло честе. Осим возача, угрожени су и пешаци.
Адвокат Боривоје Спремо рекао је, гостујући у Јутарњем програму ТВ Пинк, да возачи често умеју да забораве да су понекад пешаци, а пешаци да су понекад возачи. Стога пешаци имају највише примедби на возаче, а возачи на пешаке.
Лагодно понашање у саобраћају, како је истакао, може да има велике последице, а регулише га Закон о безбедности саобраћаја.
- Безбедност зависи од дисциплине појединца, а у земљама у којима су правила саобраћаја устаљена, грађани су навикли на поштовање прописа - објашњава Спремо. Како сматра адвокат, понашање у саобраћају, када је реч о пешацима, данас је много боље у односу на ситуацију од пре неколико десетина година.
АКО СИПАТЕ ПОГРЕШНО ГОРИВО: Настаје гадан ПРОБЛЕМ, али ОВАКО можете избећи СКУПУ ПОПРАВКУ!
За ово ће бити папрено кажњени
Према Закону о саобраћају, прелазак на црвено кошта 5. 000 динара, а уколико прелазите у присуству малолетног детета казна је од 15.000 до 30.000 динара. За слушалице у ушима на пешачком прелазу плаћа се 3.000, а ако је присутно дете до 12 година, од 6.000 до 20.000 динара.
Прелазак ван пешачког прелаза је 5.000 динара, а ако водите дете, казна нарасте од 6.000, па до 20.000 динара.
Коришћење мобилног телефона на пешачком прелазу кошта 3.000 динара, а уколико је са вама дете казна износи од 6.000 до 12.000 динара.
- Међутим, увек ће опостојати неко ко ће сматрати да је нешто битније од његове безбедности. Казне су релативно ригорозне, али код нас се не примењују стриктно. Често полицајац може да зажмури на прекршај, рецимо, прелазак улице ван пешачког прелаза. У неким државама такав прекршај не би остао некажњен - истакао је адвокат.
Пешаци се, како је истакао, често исто понашају и дању и ноћу, а многи не поштују правило кретања левом страном улице, што је јако важно јер се у том случају прво уочавају лице и руке пешака. Овде греше пре свега они који живе ван града, где је осветљење слабије, а могуће је да нема ни тротоара.
- Важно је да пешак поведе рачуна, али исто тако и возач. Закон и правила се морају поштовати, а казне морају да постоје. Тако ће се избећи незгоде и евентуалне трагедије – закључио је Спремо.