Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

Класична "ручна" полако изумире – да ли ће вам недостајати?

28.04.2021. 21:32
parkirna kočnica
паркирна кочница / Извор: Профимедиа

Изгледа да појмови као што су "подићи ручну" и "скретати под ручном" полако одлазе у историју.

Две деценије након што је BMW на седмици представио електричну паркирну ("ручну") кочницу, ова технологија је завладала ауто-индустријом.

Тренутно око 70% аутомобила који силазе са фабричке траке има електричну паркирну кочницу, а њих тек 30% долази са класичном ручном кочницом, пише Ревијахак.

Само годину дана раније, тај однос је био 63:37.

parkirna kočnica
паркирна кочница / Извор: Профимедиа

Класичну ручну кочницу у облику полуге најпре су из понуде избацили премијум марке попут Мерцедеса и Lexusa, а сада се тај тренд спустио и на остале великосеријске произвођаче.

Тренутно ручну кочницу у својој понуди имају углавном произвођачи јефтинијих аутомобила, као што је Dacia, и базичне верзије нешто скупљих модела.

Међутим, за разлику од неких других аутомобилских склопова који се аутоматизују по сваку цену, примена електричне паркирне кочнице има и своје предности.

Осим што у кабини не заузима много простора између предњих седишта, она омогућава и лакше кретање на узбрдици аутоматским отпуштањем.

Такође, активација електричне кочнице не захтева примену велике силе као што је то случеј при повлачењу класичне ручне кочнице.

Позивамо вас да у коментарима напишете шта мислите о томе што се све више ствари у аутомобилима мења аутоматским/електронским системима. Да ли је то добро и у којим случајевима? Које "класичне" системе по вашем мишљењу никако не треба мењати?