Класична "ручна" полако изумире – да ли ће вам недостајати?
Изгледа да појмови као што су "подићи ручну" и "скретати под ручном" полако одлазе у историју.
Две деценије након што је BMW на седмици представио електричну паркирну ("ручну") кочницу, ова технологија је завладала ауто-индустријом.
Тренутно око 70% аутомобила који силазе са фабричке траке има електричну паркирну кочницу, а њих тек 30% долази са класичном ручном кочницом, пише Ревијахак.
Само годину дана раније, тај однос је био 63:37.
Класичну ручну кочницу у облику полуге најпре су из понуде избацили премијум марке попут Мерцедеса и Lexusa, а сада се тај тренд спустио и на остале великосеријске произвођаче.
Тренутно ручну кочницу у својој понуди имају углавном произвођачи јефтинијих аутомобила, као што је Dacia, и базичне верзије нешто скупљих модела.
Међутим, за разлику од неких других аутомобилских склопова који се аутоматизују по сваку цену, примена електричне паркирне кочнице има и своје предности.
Осим што у кабини не заузима много простора између предњих седишта, она омогућава и лакше кретање на узбрдици аутоматским отпуштањем.
Такође, активација електричне кочнице не захтева примену велике силе као што је то случеј при повлачењу класичне ручне кочнице.
Позивамо вас да у коментарима напишете шта мислите о томе што се све више ствари у аутомобилима мења аутоматским/електронским системима. Да ли је то добро и у којим случајевима? Које "класичне" системе по вашем мишљењу никако не треба мењати?