Којим маркама аутомобила најбрже ПАДА вредност
Чим нови аутомобил изађе из салона, одмах губи добар проценат малопродајне цене. Док вредност возила наставља да се смањује током времена, неким брендовима она ипак брже пада него другим.
Да би утврдио којим маркама аутомобила највише пада вредност, ЦарВертицал је анализирао више од 72 милиона података између 2019. и 2022. године у САД, Европи и Аустралији.
Ово су главни закључци:
Порше најбоље држи вредност
Порше (-64,4%), Јееп (-84,4%) и МИНИ (-85,5%) су 3 бренда којима најмање пада вредност, дакле они задржавају највећу вредност кад се најнижа тржишна цена половног аутомобила одузме од почетне цене.
Тако ће, на пример, Порше , у просеку, након 25 година изгубити 64,4% своје вредности, док ће Lexus у истом периоду изгубити чак 89,9% своје вредности.
"Класичнији" брендови, као што су Hyundai и Toyota, такође се појављују међу возилима са високом преосталом вредношћу.
Та возила су приступачнија и обично имају ниже трошкове одржавања, што повећава њихову пожељност међу купцима половних аутомобила.
Док неки премијум брендови као што су Јагуар, Ланд Ровер и Lexus имају тенденцију да им мање пада вредност, то није увек случај.
Многи премијум брендови аутомобила губе процентуално више вредности у односу на своје јефтиније конкуренте
Као што графикон показује, брендови аутомобила којима највише пада вредност током година су Chrysler, Ауди и Сеат.
На пример, максимални пад вредности новог Chryslera ће на крају бити -96,8% (у просеку за 25 година), што га чини брендом који губи већину своје вредности на тржишту.
У ствари, отприлике половина брендова на лошијем крају ове табеле пада вредности аутомобила су премијум класе. Иако потрошачи воле Инфинити, BMW и Волво, њихова вредност се временом значајно смањује.
Поређења ради, аутомобили марке Toyota достижу најнижу вредност са 19 година, док је код BMW-a то 21. година. Ипак, возила марке Toyota губе око 88,7% вредности, док код BMW-a тај проценат износи 93,8%. Који фактори узрокују те разлике?
"BMW и други брендови луксузних аутомобила обично имају функције и технолошка побољшања која купци половњака не цене. Ако можете да приуштите нови BMW, Мерцедес-Бенз или Ланд Ровер, вероватно желите сав луксуз и иновације које можете да добијете. Особа која тражи полован аутомобил даје предност цени и трошковима одржавања у односу на све непотребне функције. Зато је половна Toyota за многе купце привлачнија од BMW-a", објашњавају у компанији ЦарВертицал.
Власници Аудија (-96,2%), Сеата (-95,8%) и Шкоде (-95%) такође ће се суочити са великим губитком вредности свог аутомобила након 25 година.
Половни аутомобили достижу најнижу вредност у различитим фазама
Према истом истраживачима, просечна старост возила којима је највише пала вредност је 20–23 године. Међутим, различити брендови аутомобила достижу најнижу вредност у различитим фазама.
Porsche и МИНИ најмање коштају кад напуне 15 година. Кад достигну то годиште, вредност поново почиње да им расте. Добро очувани модели могу бити вредна инвестиција.
Исузу, Сузуки, Киа и Dacia су на супротној страни спектра – достижу ценовно "дно" тек са 30 година.
Ако се неки модел сматра раритетом, вредност тог аутомобила може значајно да расте током времена. Деведесетих, BMW је направио само 891 примерак модела М5 Е34 Тоуринг. Њих 20 је имало посебно име – Електа – и прављени су за италијанско тржиште.
Поред 3.8-литарског мотора од 335 КС, ови каравани су такође имали нарочиту боју каросерије и дизајн ентеријера. Наћи половну Електу данас је као тражење игле у пласту сена. Љубитељи аутомобила морају да буду спремни да потроше најмање 100.000 УСД ако мисле да је паркирају у својој гаражи.
Такође, док ће обичан аутомобил вероватно завршити на депонији за 20–30 година, Porsche или Јагуар са документованом сервисном књижицом и беспрекорном историјом временом може постати још вреднији.