Колико се разликују бензинци или дизелаши од електричних аутомобила?
Код тешких електричних возила мора се распршити више кинетичке енергије, али, са друге стране, ниско тежиште возила обезбеђује добра својства кочења.
Дужина зауставног пута аутомобила може да се значајно разликује у зависности од разних фактора.
На пример, у тестовима немачког ауто-клуба АДАЦ, укупни победник, Porsche 911, зауставио се од 100 км/х до нуле након 30,9 метара, Сузуки Jimny је у том тренутку још јурио 56 км/х и зауставио се тек након дугих 45,2 метра, пише Ревија ХАК.
АДАЦ је оцењивао резултате испитивања кочница 396 возила. Аутомобили са спортским гумама показали су се најбоље јер, осим квалитетних кочница, имају и већу површину пнеуматика за кочење.
Porsche 911 и BMW М5, који су били уверљиви на тесту, стандардно излазе из фабрика на Pirelli П Зеро гумама. Сеат Леон СТ Цупра Р и Ауди А7, који су на путу у различитим моделима Michelina Спорт Пилот пнеуматика, показали су такође слично добре резултате.
Улогу гума објашњва пример модела Hyundai Кона Елецтриц, који је користио Nexen гуме (модел Н Фера СУ1) и зауставио се за 40,3 м, али је недавно почео користити Michelin Primacy 4 па му сада треба само 36,1 м.
Са друге стране, врста погона не игра битну улогу. Возила на електрични погон коче готово једнако добро као и бензинци или дизелаши. Аутомобили са СУС моторима имали су просечан зауставни пут од 35,6 метара, плуг-ин хибриди 36,2 метра, а чисто електрична возила 36,0 метара.
Код тешких електричних возила мора се распршити више кинетичке енергије, али, са друге стране, ниско тежиште возила обезбеђује добра својства кочења.