Колико су ОПАСНИ мултимедијални уређаји у аутомобилима и екрани осетљиви на додир?
Чак половина испитаника одговорила је да су доживели да им је "touchscreen" у аутомобилу скренуо пажњу са пута.
Истраживање које је провео Ипсос за Гјенсидиге (норвешко осигуравајуће друштво) и Удружење за безбедност саобраћаја (Traffic Safety Association – ТСФ) показује да мултимедијални систем у аутомобилу одузима доста пажње возачу и може довести до несреће.
Чак половина испитаника одговорила је да су доживели да им је "touchscreen" у аутомобилу скренуо пажњу са пута.
Чак 42 одсто испитаника узраста између 18 и 39 година признаје да су доживели непријатне или опасне ситуације као резултат употребе екрана.
"Када скоро половина возача усмерава пажњу током вожње на екран, а не на пут, то је озбиљно. То је опасно скретање пажње са пута, попут употребе мобилних телефона, друштвених мрежа или фотографисања селфија за управљачем возила", каже Geirr Тангстад-Холдал, генерални директор ТСФ-а.
У Великој Британији је магазин What Цар? тестирао мултимедијалне системе 20 модела и проучио колико је њима тешко или лако управљати.
Особа која је тестирала систем имала је задатак да повећа температуру клима-уређаја за два степена, повећа брзину вентилатора, смањи приказ навигације, постави руту на навигационом систему, промени радио станицу и помоћу гласовне контроле пронађе најближу бензинску пумпу.
Покзалао се да највише збуњује екран мултимедијалног система у електричном МГ-у ЗС ЕВ, који је у шест различитих тестова добио само 12 од 30 могућих бодова.
После њега најлошији је био Фиат 500X са 14 бодова.
Са друге стране, аутомобил са системом којим је најлакше управљати и који најмање омета вожњу је BMW Серије 3 са такозваним Ливе Цоцкпит Professional системом. На тесту је добио 28 од 30 могућих бодова.
У сваком случају, ако треба да обавите било какаве веће захвате на мултимедијалном систему, учините то док аутомобил стоји (наместите навигацију, подесите температуру у кабини…).
У наставку можете да видите колико су лоши или добри мултимедијални системи у различитим аутомобилима с тим да је место број 1 најгоре, а место број 20 најбоље.
1. МГ ЗС ЕВ - 12 бодова
2. Фиат 500X - 14 бодова
3. Шкода Цитиго-е - 16 бодова
4. Peugeot 508 SW - 17 бодова
5. Lexus RX - 18 бодова
5. Хонда ЦР-В - 18 бодова
7. Nissan Јуке - 19 бодова
8. Toyota Corolla - 20 бодова
8. Волво С60 - 20 бодова
10. Јагуар XE - 21 бод
10. Шкода Kamiq - 21 бод
12. Opel/Vauxhall Цорса - 22 бода
12. Hyundai Ioniq - 22 бода
14. Форд Фиеста - 23 бода
15. VW Passat - ГТЕ 24 бода
16. Мазда 3 - 25 бодова
17. Ауди Q3 Спортбацк 26 бодова
18. Porsche Панамера 27 бодова
18. Мерцедес ЦЛА 27 бодова
20. BMW Серије 3 28 бодова