Лична карта аута са враћеном километражом: Половњак, дизелаш из Немачке, старији од 5 година
Највећа глобална платформа за проверу историје аутомобила спровела је истраживање у коме је анализирано више од 570.000 половњака, како би се показало код којих се аутомобила највише вара на километражи
"Скидање" километраже је, као што је познато, једна од најчешћих превара на тржишту половних аутомобила, која може прилично да оштети купца.
Европски возачи, у просеку, мењају аутомобиле на сваких 3 до 5 година, што значи да два до три пута у 10 година купују новији ауто. Из тога јасно следи да је реч о великом тржишту и разноликој понуди, како по питању цена, тако и када је пређена километража питању.
Дизелаши доминирају
Претпоставка да дизелаши прелазе више километара се показала као тачна, па се зато и већина превара са километражом и догађа код аутомобила са дизел моторима. Њихов удео у преварама износи готово три четвртине, односно 74,4 одсто од свих извештаја о историји аутомобила са уоченим променама на километар сату.
Мања шанси за преваре са километражом купци имају код половњака са бензинским моторима, који чине 25 одсто свих аутомобила са "скинутом" километражом. То би, међутим, у будућности могло да се промени, имајући у виду тренд раста популарности бензинаца, преноси Index.
Очекивано, скидање километраже најмање је присутно код електричних и хибридних аутомобила, са само 0,6 одсто.
"Скидају" и више од 200.000 километара
Један од главних разлога зашто су преваре са километражом тако честе међу продавцима аутомобила је ниска цена те "операције", на основу чега се половњак потом може понудити по доста вишој цени од реалне. Скидање километраже може да се "одради" за само неколико стотина евра, и то чак на софтверски добро заштићеним аутомобилима.
Тако је, у зависности од годишта и стања половног аутомобила, враћањем километраже могуће "напумпати" цену аутомобила и до 25 одсто, показало је истраживање ЦарВертицал-а.
Пређена километража се најчешће смањује код старијих премијум аутомобила немачких произвођача, код којих се, у просеку, "скине" око 80.000 километара. Код возила произведених између 2016. и 2020. године, у просеку, се скида око 36.000 километара.
Истраживање је, међутим, показало да преваре овог типа понекада могу да резултирају "скидањем" и више од 200.000 километара.
Штета или предност при куповини
Ови подаци показују да је куповина без познате историје возила ризик који може да вас кошта и до четвртине вредности возила.
Извештај о историји аутомобила може да открије неке чињенице које ће вам помоћи да не постанете власник лоше одржаваног аутомобила, али и да вам пружи и својеврсну предност при преговарању о куповини.
У сваком случају, имајте на уму да су преваре са километражом много учесталије у земљама средње и источне Европе, док је њихов број у западним земљама знатно мањи.