МАЛЕ ТАЈНЕ ВЕЛИКИХ МАЈСТОРА: Ево како да снизите цену половњака чак за петину
Требало би да купци размишљају дугорочно и процене потенцијалне трошкове одржавања.
Сваком ко купује половни аутомобил је у интересу да прође што боље, па и што јефтиније. Зато су савети на који начин можемо снизити цену аутомобила врло значајни. У овом тексту откривамо да, примера ради, евиденције о историји аутомобила могу помоћи да се продајна цена половњака смањи и за једну петину, али прочитајте и који још савети добро дођу при "цењкању".
ИМА 100 ГОДИНА А ВОЗИ: Да ли треба увести старосну границу за управљање аутомобилом? (ФОТО)
СИГУРНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Тачкице на шоферпајбни нису ту као украс, ево чему служе
ОВО ВЕЋИНА НЕ ЗНА: На вашим гумама постоји црвена тачка - ево шта она значи, и зашто увек треба да је одржавате чистом
Набавка коришћених аутомобила увек подразумева већи број ризика, јер је понекад тешко одредити да ли је возило одржавано како треба. Међутим, одређена сазнања о аутомобилима и коришћење евиденција о историји возила могу помоћи код преговора о повољнијој цени.
Иако преговарање представља посебну вештину, можете очекивати смањење цене аутомобила и за једну петину од оглашене вредности. Стручњаци компаније царВертицал за податке у области аутомобилске индустрије саветују како да се комуницира са продавцима и усаврши процес преговарања.
Проналажење слабих тачака аутомобила
Сваки модел има специфичне слабости које треба унапред да знате. Читајте онлајн оцене за аутомобил који желите да купите, како бисте разумели његове потенцијалне проблеме и рањивости. Ако сте заиста заинтересовани за неки аутомобил, не откривајте то продавцу. У супротном ће вам бити тешко да са њим преговарате.
Чак и коришћени аутомобил са најбољим изгледом вероватно има недостатке. Корозију, неисправну електронику, истрошене пнеуматике, цурење течности, огреботине и удубљења лако ће уочити и професионални и неискусни возачи.
Након контроле унутрашњости и спољашњости возила увек извршите пробну вожњу, јер ћете тако добити више информација о возилу него на било који други начин. Обавезно тестирајте возило на различитим теренима и при различитим брзинама. Испробајте све степене преноса, проверите да ли кочнице правилно раде и послушајте да ли се у мотору и систему ослањања ствара бука.
Са продавцем треба разговарати чак и о најмањим проблемима, јер ће то помоћи код преговора о коначној цени.
Евиденције о историји помажу да стекнете предност у преговорима. Продавац увек више зна о возилу од купца. Због те неравнотеже он у преговорима има предност, осим у случају када сте спремни да зађете дубље у прошлост аутомобила.
Онлајн провера историје возила омогућава увид у евиденције о лажним километражама, оштећењима, променама регистрације, одржавању и осталим корисним информацијама.
- Ако купац открије неке негативне евиденције о историји или доказе о незгодама, то може олакшати преговоре. Провера историје неког коришћеног аутомобила представља кључни корак и, ако се он пропусти, може доћи до преплаћивања возила које је у лошем стању - каже Матас Бузелис, стручњак у области аутомобилске индустрије у компанији царВертицал.
Око 15% свих аутомобила који су проверени на платформи царВертицал имало је лажну километражу, док је више од половине (52,3%) у својој историји имало евидентирана оштећења. Тиме се доказује да је вероватноћа куповине аутомобила са изменама на одометру или јефтиним поправкама релативно велика.
Преговарање у салонима је теже, али није немогуће
Много је лакше преговарати са приватним продавцима него са продајним центрима. Будући да реномиране компаније за трговање аутомобилима прегледају аутомобиле пре него што их продају, они знају колико одређени модел вреди и могу да одбију знатно снижавање цене. Међутим, то не значи да са њима не можете да преговарате.
- Нажалост, у трговању коришћеним аутомобилима не примењују се магични попусти. Ако је за возило утврђена разумна цена, снижење може бити готово немогуће. Међутим, у зависности од стања аутомобила и почетне цене, трошкове можете смањити и до 20% - објашњава Бузелис.
Чак и ако се продавац сагласи са нижом ценом, неки аутомобили нису вредни куповине. Требало би да купци размишљају дугорочно и процене потенцијалне трошкове одржавања, као и преосталу вредност возила након неколико година. Нико не жели претеране трошкове и проблеме са продајом у будућности.