Мање казне за прекорачење брзине, тротинети смеју на коловоз, а возачи кроз црвено
Нови закон доноси низ одредби које иду на руку возачима у Словенији.
Нови словеначки "Закон о саобраћајним правилима на путевима" доноси бројне новине, а неминовно се намећу и нека поређења са нашом земљом.
Тако је у Словенији, на пример, законодавац предвидео да се електрични тротинети осим по бициклистичкој стази могу возити и уз десну ивицу коловоза, чиме ће њихових корисницима и даље омогућити несметано кориштење.
Али, то ни изблиза није једина новост на којој наши возачи могу да завиде Словенцима. Код њих се догодило нешто, за наше појмове незамисливо.
Казне за пребрзу вожњу (додуше, само тамо где је ограничење брзине 50 км/х) су новим законом чак смањене, и то осетно.
Казна за прекорачење до 10 км/х, рецимо, сад износи 40 евра (пре је била 80 евра), прекорачење од 20 до 30 км/х умјесто 250 евра плаћа се 120 евра...
Занимљиво, смањење су казне и за већа прекорачења, па чак и оно 30 до 50 км/х. Такав преступ више се не плаћа 1.000, већ 750 евра.
Треба, међутим, нагласити да су казне за одређене прекршаје порасле.
Тако ће наши возачи који путују кроз Словенију морати да буду опрезнији при употреби смартфона за чије се коришћење у вожњи сад плаћа казна у износу од чак 250 евра.
Такође, казна за паркирање на месту за особе са инвалидитетом порасла је са 80 на чак 200 евра. Ипак, овде није реч о одредби којој је циљ убирање новца од бахатих возача, већ заштита права особа отежане покретљивости.
Више од свега, међутим, пажњу привлачи одредба којом је омогућено скретање удесно и када је упаљено црвено светло на семафору.
Наиме, општине су добиле овлашћење да на локалним саобраћајницама са једном возном траком и малим прометом поставе додатни саобраћајни знак у облику зелене стрелице за скретање удесно.
У тим ситуацијама возач мора сам да процени безбедност такве радње, односно мора се уверити да је може безбедно обавити.