МОРАТЕ ЗНАТИ: Како преговарати са продавцима половњака и смањити тражену цену
Сваки модел има специфичне слабости.
Набавка коришћених аутомобила увек подразумева већи број ризика, јер је понекад тешко одредити да ли је одржавање возила било одговарајуће. Међутим, одређена сазнања о аутомобилима и коришћење евиденција о историји возила може помоћи код преговора о повољнијој цени.
СВЕ ИМА РОК ТРАЈАЊА: Колико дуго може да се чува АдБлуе?
RENAULT СМАЊУЈЕ ЦЕНЕ: Ево који је главни разлог тог потеза
НЕВЕРОВАТАН ПОТЕЗ: Теслини модели драстично јефтинији, али...
Иако преговарање представља посебну вештину, уз познавање евиденције о историји аутомобила можете очекивати смањење цене аутомобила и за једну петину од оглашене вредности. Стручњаци компаније царВертицал за податке у области аутомобилске индустрије саветују како да се комуницира са продавцима и усаврши процес преговарања.
Проналажење слабих тачака аутомобила
Сваки модел има специфичне слабости, које треба унапред да знате. Читајте онлајн оцене за аутомобил који желите да купите, како бисте разумели његове потенцијалне проблеме и рањивости.
Ако сте заиста заинтересовани за неки аутомобил, не откривајте то продавцу. У супротном ће вам бити тешко да са њим преговарате.
Чак и половни аутомобил са најбољим изгледом вероватно има недостатке. Корозију, неисправну електронику, истрошене пнеуматике, цурење течности, огреботине и удубљења лако ће уочити и професионални и неискусни возачи.
Након контроле унутрашњости и спољашњости возила увек извршите пробну вожњу, јер ћете тако добити више информација о возилу него на било који други начин. Обавезно тестирајте возило на различитим теренима и при различитим брзинама.
Испробајте све степене преноса, проверите да ли кочнице правилно раде и послушајте да ли се у мотору и систему ослањања ствара бука. Са продавцем треба разговарати чак и о најмањим проблемима, јер ће то помоћи код преговора о коначној цени.
Евиденције о историји помажу да стекнете предност у преговорима
Продавац увек више зна о возилу од купца. Због те неравнотеже он у преговорима има предност, осим у случају када сте спремни да зађете дубље у прошлост аутомобила. Онлајн провера историје возила омогућава увид у евиденције о лажним километражама, оштећењима, променама регистрације, одржавању и осталим корисним информацијама.
- Ако купац открије неке негативне евиденције о историји или доказе о незгодама, то може олакшати преговоре. Провера историје неког коришћеног аутомобила представља кључни корак и, ако се он пропусти, може доћи до преплаћивања возила које је у лошем стању - каже Матас Бузелис, стручњак у области аутомобилске индустрије и руководилац одељења за комуникације у компанији царВертицал.
Како наводи, 15,2% свих аутомобила који су проверени на овој платформи имало је "подешену" километражу, док је више од половине (52,3%) у својој историји имало евидентирана оштећења.
Тиме се доказује да је вероватноћа куповине аутомобила са изменама на клиометар сату или јефтиним поправкама релативно велика.
Преговарање са продајним центрима је теже
Много је лакше преговарати са приватним продавцима него са продајним центрима. Будући да реномиране компаније за трговање аутомобилима прегледају аутомобиле пре него што их продају, они знају колико одређени модел вреди и могу да одбију знатно снижавање цене. Међутим, то не значи да са њима не можете да преговарате.
- Нажалост, у трговању коришћеним аутомобилима не примењују се магични попусти. Ако је за возило утврђена разумна цена, снижење може бити готово немогуће. Међутим, у зависности од стања аутомобила и почетне цене, трошкове можете смањити и до 20% - објашњава Бузелис.
Чак и ако се продавац сагласи са нижом ценом, неки аутомобили нису вредни куповине. Требало би да купци размишљају дугорочно и процене потенцијалне трошкове одржавања, као и преосталу вредност возила након неколико година. Нико не жели претеране трошкове и проблеме са продајом у будућности.