МОЖЕ БИТИ ОЗБИЉНИХ ПОСЛЕДИЦА: Да ли знате када се ради центрирање трапа, а када балансирање гума?
Неправилно центрирање може изазвати промене у понашању возила.
Важно је да знате када је вашем ауту потребно балансирање гума, а када центрирање трапа или реглажа.
Многи не знају када се ове две ствари раде и због чега. Обе ситуације, кажу из компаније "Michelin", могу негативно утицати на сигурност и век трајања гума, што може резултирати додатним трошковима.
Утврђен НАЈБОЉИ ТЕСТ за одређивање типа личности: Битно је - ДРЖАЊЕ ВОЛАНА! Сазнајте апсолутно СВЕ О СЕБИ
Да ли је потребно стављати зимске гуме када прогнозирају 20 степени?!
РУЧНО ИЗРАЂЕНА ЈУГО-ЛИМУЗИНА: Уникат из Минесоте је НА ПРОДАЈУ - а тек да видите ЦЕНУ (ФОТО)
Кад се говори о балансирању гума, заправо се говори о склопу гуме и фелне. Точку може бити поремећен баланс кад је једно подручје гуме или фелне теже или лакше од других. Ради се о неравномерно распоређеној маси која ствара неравнотежу.
Балансирање гума захват је који има за циљ компензовати точак с масом како би се поново успоставила равнотежа и обезбедила оптимална ротација.
Често већ приликом саме монтаже гума постоји мала неравнотежа или неуједначеност на гуми или точку, а такве појаве се заправо могу спојити и додатно појачати динамичку неравнотежу. Због тога динамичко балансирање треба обављати систематски, приликом сваке замене или поновне монтаже гума.
Балансирање се обавља код вулканизера приликом монтаже гума, па код сваке сезонске замене проверите да ли је балансирање укључено у цену замене гума. Осим приликом сваке монтаже гума, балансирање треба обавити и и када, на пример, ударите мало јаче у ивицу тротоара.
Балансирање гума је важно јер већа неравнотежа на споју точка и гуме може довести до појаве вибрација на суспензији. Такве вибрације, осим што утичу на ниво удобности при вожњи, убрзавају трошење газног слоја гуме и других компоненти суспензије.
Управо ћете по тим вибрацијама у вожњи знати да се (вероватно) пореметио баланс гума. Нећете то моћи да игноришете јер је осећај заиста неугодан. Вибрације можете осетити на волану, поду, инструмент табли или седишту.
Неће бити уочљиве при нижим брзинама, али хоће кад досегнете одређену брзину, кад дође до фреквенција на којима природно долази до вибрација на систему суспензије и конструкцији возила.
За разлику од балансирања, које је нормално за спој точка и гуме, центрирање се одвија на суспензији возила и ради се о сложеном захвату.
Центрирање трапа возила значи подешавање точкова према спецификацијама произвођача. То обухвата подешавање центрирања и бочног нагиба точка на возилима. Неравномерно трошење гума или кратки век трајања гума сигнали су да можда постоји проблем с центрирањем.
Уочите ли, на пример, да се гуме више троше на раменима него на другим деловима, морате хитно проверити и према потреби центрирати трап. Трошење с храпавим деловима и избочени рубови показатељ су неправилног центрирања. Убрзано трошење на једној страни газног слоја гуме, споља или унутра, могу бити показатељ неправилног бочног нагиба точка.
Неправилно центрирање може изазвати промене у понашању возила, посебно на путевима где гуме лошије належу подлогу, па аутомобил може вући у једну страну. Такође, аутомобил ће трошити више горива и гуме ће се брже потрошити.
Поремећаји у центрирању могу настати након ударања у ивичњак, преласка преко рупе на путу или у озбиљнијим ситуацијама, ако возило учествује у несрећи.