Може ли се ВЕРОВАТИ ПРОДАВЦУ половњака ИЗ НЕМАЧКЕ?
Нису сви продавци половних аутомобила у Немачкој вредни вашег поверења. Истраживање открива да многа оштећена возила стижу на тржиште из других земаља.
Многи купци претпостављају да су половни аутомобили из Немачке по правилу добро одржавани и да немају скривене мане и недостатке. Међутим, када је српски инфлуенсер Ђорђе Алексић са Јутјуб канала Алексић Мото покушао да купи половни BMW X6 у Диселдорфу, убрзо је открио да је аутомобил претходно имао тежак удес.
Многа возила која се продају у Немачкој су оштећена у другим земљама и купци би требало да буду опрезни како би избегли преваранте, открива истраживање које је спровео царВертицал.
Како један BMW може имати два ВИН броја?
Алексић је на Јутјубу објавио видео у којем објашњава како је на популарном немачком сајту мобиле.де пронашао леп BMW X6. Контактирао је продавца, добио ВИН број аутомобила и проверио га на платформи царВертицал, једном од могућих начина да проверите историју аутомобила.
Према извештају, све је изгледало у реду и X6 је имао праву километражу и само мања оштећења.
Јутјубер се одвезао 2.000 км до Немачке да би купио жељени ауто и замало да буде преварен. Како се испоставило, продавац је Алексићу дао ВИН код другог аутомобила.
Када је проверио прави ВИН за X6 на продаји, историјски извештај је открио тешку несрећу у прошлости. По свему судећи, BMW је оштећен у Румунији, а власник је покушао да сакрије ову чињеницу.
"Ауто је изгледало савршено изнутра и споља, али никад не можете знати колико је добро поправљен. Важно је увек проверити да ли се ВИН на аутомобилу поклапа са оним у документима. У супротном можете купити комплетну олупину", каже Алексић после неуспешног посла.
Неки аутомобили продати у Немачкој, претходно су се возили у другим земљама
Истраживање царВертицала открило је да ова бизарна ситуација када се аутомобил продаје у Немачкој, али је пре неколико година имао оштећења у другим земљама, није тако неуобичајена колико звучи.
У 2022. години, 230.695 аутомобила је проверено на тој платформи који су последњу регистрацију имали у Немачкој. Оно што је још интересантније – од тог броја, 9.997 возила имало је неку забележену активност у другим земљама.
То значи да је 4,3% аутомобила продатих у Немачкој можда коришћено у иностранству, чак и ако њихови продавци то некако "забораве" да напомену.
Према ipodacima које је прикупио царВертицал, 16,6% аутомобила на продају у Немачкој примећено је у Италији, 12,7% у Француској, и 10,6% у САД.
Иако удео аутомобила забележених у Румунији, одакле је X6 био изворно, није висок (5,1%), ризик и даље постоји.
Нису сви продавци вредни поверења
Иако тржиште половних аутомобила у Немачкој има добру репутацију широм Европе, потпуно поверење у продавце може изазвати озбиљне проблеме. Пошто се 75% половних возила у Србији увози из иностранства, често имају враћену километражу, скривена оштећења и друге недостатке.
Преваре на тржишту половних аутомобила чешће су у источној Европи. Међутим, купци такође треба да предузму мере предострожности када купују возила у западним земљама. У супротном, лако је добити аутомобил у лошем стању, а затим платити много новца за неочекиване поправке.
"Многи верују да само добро одржавани аутомобили долазе из Немачке, Швајцарске и других земаља западне Европе. Иако су поједини купци свесни могућности преваре, уобичајено је да поверују у било шта што продавац каже о аутомобилу ако долази из иностранства", објашњава Алексић.
Провера историје аутомобила није довољна. Пошто неки продавци користе лажне ВИН-ове, купци морају пажљиво да провере да ли је ВИН који су добили прави. Лажирање ВИН-а је противзаконито, а ако преварант оде тако далеко, тај аутомобил треба избећи по сваку цену.