Направили су батерије које трају 2 милиона километара
Лепо...
Батерије у уређајима губе на својим перформансама током времена. То је случај и у електричним аутомобилима, само што је код њих много теже заменити батерије него у неким мањим уређајима (телефонима, на пример). Зато произвођачи батерија улажу много напора да развију батерије чији ће век трајања бити дуготрајнији.
Изгледа да је најдаље у том развоју отишла компанија Contemporary Amperex Technology Цо. Лтд., која је највећи светски произођач батерија за електрична возила. Она тврди да њихове нове батеријске ћелије могу да издрже скоро два милиона километара, а да им је век трајања 16 година. Наравно, ово се односи на укупну километражу и на укупан век трајања, а не једно пуњење.
Словенац отворено открио на чему је све штедео Голф (ВИДЕО)
Велики корак напред
Данашње батерије у електричним возилима издржавају нешто преко 300.000 километара. Стога ова нова технологија представља велики квалитативни скок. Ако се узме у обзир да просечан возач годишње пређе око 20.000 километара, јасно је да ће нове батерије бити далеко од краја свог животног века када се власник одлучи да замени ауто.
Произвођач није дао детаље на који начин је успео да произведе ове дуготрајне батерије. Иначе, Илон Маск је одлучио да се ове батерије уграђују у будуће Тесла Модел 3 седане који ће се производити у Теслиној фабрици у Кини. До сада се Тесла ослањала на Panasonic и ЛГ батерије. Contemporary Amperex Technology је већ спремна за масовну производњу ових батерија, а њихова цена ће бити само 10 процената виша од цене стандардних батерија.
Скупе, али исплативе
Иако су батерије најскупљи део електричног аутомобила, постоји оправданост за њихову употребу. Чињеница да оне неће морати да се мењају током експлоатације аутомобила, па чак и да ће моћи да се из старог аутомобила пребаце у нови, значајно ће смањити цену одржавања постојећих и цену нових електричних аутомобила.